اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

لزوم مهار آسیب های جمعیتی در خانواده/تغییر شکل از خانواده گسترده به هسته ای همچنان ادامه دارد

معاون اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز خانواده و تحولات مربوط به آن از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: تغییر شکل از خانواده گسترده به خانواده هسته‌ای متوقف نشده است و درون خانواده هسته‌ای نیز شاهد تحولاتی چون فردگرایی، تاخیر در سن ازدواج ، کوچک شدن ابعاد خانواده و افزایش طلاق هستیم.

لزوم مهار آسیب های جمعیتی در خانواده/تغییر شکل از خانواده گسترده به هسته ای همچنان ادامه دارد

مهدی قناد، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: بیست و پنجمین دوره ملی دانش افزایی مدیران و روانشناسان مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در بیرجند برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این دوره ایجاد فضای علمی جهت اشتراک گذاری تجربیات در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در عرصه ازدواج و تشکیل خانواده می‌باشد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: به جهت مهد پدران علمی همچون پروفسور محمد حسن گنجی پدر علم جغرافیا دکتر غلامحسین شکوهی پدر تعلیم و تربیت ایران دکتر کاظم معتمدنژاد پدر علوم ارتباطات نوین ایران دکتر مهدی بلالی مود پدر سم شناسی ایران میزبانی از این دوره حائز اهمیت می‌باشد.

قناد یادآور شد: امروز خانواده و تحولات مربوط به آن از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و تغییر شکل از خانواده گسترده به خانواده هسته‌ای متوقف نشده است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه در درون خانواده هسته‌ای نیز شاهد تحولاتی چون فردگرایی، تاخیر در سن ازدواج ، کوچک شدن ابعاد خانواده و افزایش طلاق هستیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در پیمایش‌های اخیر از جمله پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های جوانان نشان می‌دهد که هنوز خانواده در ایران از اهمیت و قرب و منزلت خاصی در بین جوانان برخوردار است و این فرصت مناسبی است تا با حضور ارزشمند مشاوران و استفاده از ظرفیت آنها در راستای تسهیل گری مسیر آرامش و آسایش خانواده اقدام کنیم.

قناد با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ایران متذکر شد: هم بایستی بر افزایش تعداد ازدواج و فرزندآوری در کشور تاکید کنیم و هم بر تقویت و استحکام خانواده های موجود و خانواده‌های در حال شکل گیری دقت نظر داشته باشیم.

وی افزود: بیست و پنجمین دوره ملی دانش افزایی مدیران، مشاوران و روانشناسان مراکز مشاوره ازدواج و خانواده کشور از امروز در بیرجند آغاز شده و به مدت دو روز ادامه دارد و به  شرکت کنندگان گواهینامه دوره اعطا‌ می‌شود.
 
انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول