اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی: افتتاح 6 مرکز درمانی در مناطق حاشیه شهر مشهد

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی از افتتاح 6 مرکز درمانی بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در ایام هفته بسیج در مناطق حاشیه شهر مشهد خبر داد.

بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی: افتتاح 6 مرکز درمانی  در مناطق حاشیه شهر مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد خسروی اظهار کرد: اعضای بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی همواره نقشی کلیدی در مقابله با بحران‌ها ایفا نمودند و یک نمونه بارز آن انجام واکسیناسیون گسترده کرونا در مناطق حاشیه شهر بود و در این روزها هم که در ایام فرخنده هفته بسیج قرار داریم، ۵۰۰ دُز واکسن آنفلوآنزا توسط بسیجیان این مجموعه به پدران و مادران شهدا در سطح شهر مشهد تزریق شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی تصریح کرد: در هفته بسیج بیمارستان صحرایی در خوشاب فعال شده و به مردم این شهر خدمات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و پرستاری ارائه می‌دهد و در کنار آن افتتاح ۶ مرکز درمانی بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی را در این هفته در مناطق حاشیه شهر مشهد خواهیم داشت، مراکزی در مناطق و محلات سیدی، مهر مادر، مهدی‌آباد، همت‌آباد، قرقی واقع شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون نزدیک به ۷۰ درصد حاشیه شهر پوشش داده شده و شبکه‌سازی شده است، خاطرنشان کرد: پیش از این ۱۴ مرکز درمانی بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در مناطق سیدی، طرق، شهرک باهنر، رجایی، گلشهر، پنجتن، دره‌وی، اسماعیل‌آباد، نوده، کال زرکش و یوسفیه فعال بود و با اضافه شدن ۶ مرکز جدید شبکه‌سازی مناطق حاشیه شهر مشهد کامل شده و ۲۰ مرکز درمانی بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی پوشش کامل گروه‌های هدف حاشیه شهر را خواهند داشت.

خسروی اضافه کرد: این مراکز با همکاری مساجد، پایگاه‌های بسیج و مراکز نیکوکاری گروه‌های جهادی خدمات‌رسانی کامل به بیماران نیازمند دارند و تمامی این خدمات به‌صورت کاملاً رایگان ارائه می‌شود، به‌طور متوسط ماهانه بالغ بر هزار نفر از بیماران ایرانی و غیرایرانی (اتباع) پوشش داده می‌شوند و به این افراد متناسب با وضعیت بیمار و نوع بیماری تمامی خدمات موردنیاز بدون هیچگونه محدودیتی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این خدمات در 3 سطح (پزشک عمومی و دارو)، (رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاهی و پزشک متخصص) و (خدمات بیمارستانی) ارائه می‌شود، بیان کرد: هزینه خدمات درمانی با همکاری خیران نیک اندیش حوزه سلامت تأمین می‌شود و در کنار آن هم مشارکت پزشکان جهادی و متولیان و مسئولان مجموعه‌های مشارکت کننده را داریم که مجموع آنها بالغ بر 200 نفر می‌شوند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با ذکر این نکته که در یک سال اخیر و برنامه‌های شاخصی توسط بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی اجرا شده است، تأکید کرد: از جمله مهمترین برنامه‌های اجرا شده از هفته بسیج در یک سال اخیر می‌توان به برگزاری همایش نفس، فعالیت بیمارستان‌های صحرایی در مناسب‌های شاخص ملی و مذهبی، حضور در مراسم سالگرد شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان و خدمت‌رسانی به زائران پیاده حسینی و رضوی اشاره کرد.

وی افزود: در کنار موارد اشاره شده باید به تأسیس مرکز نفس در چند نقطه کشور با الگوگیری از مشهد هم اشاره کرد، مرکزی که برای اولین بار در شهر امام هشتم(ع) و با هدف پیشگیری از سقط جنین سالم دایر شد و اکنون شاهد گسترش آن در سطح استان و کشور هستیم.

خسروی بیان کرد: در بازه زمانی ۲۹ آبان ماه تا ۵ آذر ماه که به نام هفته بسیج نامگذاری شده فرصتی است تا خدمات اقشار و حوزه‌های مختلف از جمله بسیج جامعه پزشکی که در حوزه سلامت فعال بوده توسعه پیدا کرده و در این هفته به موارد جدیدی از خدمت‌رسانی به ملت شریف ایران و همچنین توسعه جهاد خدمت پرداخته شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول