اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

فارس من| اتاق اصناف باید به طور مستمر بازار را رصد کنند

مدیر کل تعزیزات حکومتی گیلان با تأکید بر اینکه اتاق اصناف باید به طور مستمر بازار را رصد کنند، گفت: تعزیزات حکومتی بر اساس پرونده های متشکله به تخلفات رسیدگی می کند.

فارس من| اتاق اصناف باید به طور مستمر بازار را رصد کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت سامانه «فارس من» بستری برای جمع کردن مطالبات مردمی و پاسخگویی به هنگام نسبت به مطالبات ثبت شده از سوی مسوولان مربوطه است.

اخیرا مطالبه‌ای در این سامانه با عنوان "لزوم نظارت بر قیمت متفاوت اجناس در مغازه‌ها" ثبت شد که مخاطب در آن گفته بود «بسیاری از مواقع اجناس از یک برند و حجم در فروشگاه های مختلف با قیمت های متفاوت عرضه می شود و انتظار داریم تعزیزات به این اقدامات فروشگاه های عرضه مواد خوراکی نظارت داشته باشند.»

 مرتضی امینی مدیر کل تعزیزات حکومتی گیلان در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه بر اساس قانون نظارت بر بازار با صمت و جهاد است، اظهار کرد: تعزیزات حکومتی بر اساس پرونده های متشکله که از طریق ضابطین ارجاع می شود به تخلفات رسیدگی می کند‌.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی، صمت، اتاق اصناف باید به طور مستمر بازار را رصد کنند، افزود: این دستگاه ها پس از رصد بازار باید گزارشات مربوطه را به تعزیزات ارجاع کنند.

امینی به مجازات گران‌فروشی اشاره کرد و گفت: در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، کنترل و نظارت بر اصناف، گشت‌های سیار اداره کل تعزیرات حکومتی استان به همراه بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از یک واحد صنفی و مشاهده گران‌فروشی برای این واحد متخلف پرونده تشکیل شد.

به گفته مدیر کل تعزیزات حکومتی گیلان پس از احضار متهم در شعبه و تفهیم اتهام و استماع دفاعیات وی، این واحد متخلف به مجازات نقدی به مبلغ بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال محکوم شد.

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول