اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

سردار اهوازیان: بیشترین فرماندهان دفاع مقدس از «دانشجویان» بودند/ ایران اسلامی با طوفان‌ها تکان نمی خورد

فرمانده دوران دفاع مقدس و همرزم شهید سلیمانی گفت: آفت دوگانگی که امروز بخشی از جوانان را فرا گرفته به دلیل عدم ارائه الگوی مناسب به این قشر بوده این در حالی است که بهترین شهدا و بیشترین فرماندهان جنگ تحمیلی، دانشجویان بودند.

سردار اهوازیان: بیشترین فرماندهان دفاع مقدس از «دانشجویان» بودند/ ایران اسلامی با طوفان‌ها تکان نمی خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، سردار عبدالفتاح اهوازیان در همایش جهاد تببین شهرستان آبیک که در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی فرهنگسرای باران برگزار شد، با تاکید بر ضرورت بیان واقعیت های دفاع مقدس و پای کار بودن دانش آموزان، دانشجویان، طلبه،... برای دفاع از خاک و میهن اظهار کرد: در جنگ تحمیلی پنج هزار زن که پشت جبهه بودند، به شهادت رسیدند. ۴ هزار و ۸۰۰ بانوی جانباز، معلول و قطع نخاعی داریم که به درجه جانبازی نائل آمدند و ۱۷۶ زن اسیر دادیم و باید گفت در کجای جنگ این وقایع تعریف و بازگو شده است.

فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: برخی در خصوص جنگ تحمیلی طوری برخورد می کنند که نسل فعلی از ارزش های دفاع مقدس فاصله بگیرد و موضوع از اسوه ها به اسطوره ها تبدیل شوند؛ آدرس غلط به ملت و جوانان دادند و جای شهدا با اسطوره ها تغییر یافته است.

اهوازیان اضافه کرد: در قبل ۱۶ هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره فرهنگیان به یغما بردند که دولت سیزدهم سارقان را دستگیر و پول‌ها را پس گرفت و رتبه بندی معلمان را اجرا کرد و به جای توهین باید از دولت قدردانی کرد.

وی با اشاره به آشوبها و اغتشاشات اخیر در کشور تصریح کرد: گرچه اشکالاتی وارد است و باید در مسیر رفع آن ها حرکت کرد اما با این وجود معتقدیم ایران اسلامی و ملت ما با این طوفان ها تکان نخواهند خورد، متاسفانه در برخی موارد نتوانستیم الگوهای خوبی را به مردم ارائه دهیم و این موضوع آسیب هایی را به دنبال داشت.

همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: آفت دوگانگی که امروز بخشی از جوانان را فرا گرفته به دلیل عدم ارائه الگوی مناسب به جوانان بوده این در حالی است که بهترین شهدا و بیشترین فرماندهان جنگ تحمیلی، دانشجویان بودند.

اهوازیان ادامه داد: ۴۰ میلیون زن شریف، باغیرت و با وجدان در کشور داریم و باید گفت نخست مادران بسیجی بوده اند که فرزندانشان هم بسیجی شده اند و اگر همسر شهید سلیمانی نبود، حاج قاسم هم، سلیمانی نمی شد.

این مقام نظامی خاطرنشان کرد: شهید آرمان علی وردی طلبه ای که جدیدا به دست اغتشاشگران به شهادت رسید حاضر نشد به ولایت فقیه ناسزا بگوید و توهین کند که باید گفت قطعا روضه حضرت علی اکبر علیه السلام یادش مانده بود و الگویش شهید حججی بود.

کارشناس جبهه مقاومت اذعان کرد: در مراسم تشییع سردار سلیمانی ۷ میلیون نفر زیر تابوت این شهید بزرگوار را گرفتند، همه اعم از اصولگرا، اصلاح طلب، پیرمرد و پیرزن،  محجبه و کم حجاب و جوانان در این مراسم حضور داشتند و همه به صادق بودن این شهید گواهی می دادند.

وی افزود: شهید سلیمانی همواره به احترام به مادران و پدران شهدا تاکید داشت و با دیدار ایشان خستگی از تن ما در می رفت و معتقد بود کار برای خدا نباید به تاخیر بیفتد و در سخت ترین شرایط و وضعیت جسمی، جبهه مقاومت را مدیریت می کرد.

فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: در این روزها و اغتشاشات صدای پای داعشی ها به گوش می رسد؛ همان هایی که در سوریه و عراق برای اصلاحات فرش قرمز پهن کردند، مردم را گردن زدند و دختران را به حراج بردند.

اهوازیان با ذکر اینکه باید قدر امنیت را دانست، بیان کرد: اگر میلیاردر هم باشیم بدون امنیت یک ثانیه هم دوام نمی آوریم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول