اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

احداث راه جدید روستاهای مرق و مرقکان ساوه

رئیس اداره ساخت راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از ساخت راه جدید روستاهای مرق و مرقکان ساوه با اعتباری بالغ بر 65میلیارد ریال خبر داد.

احداث راه جدید روستاهای مرق و مرقکان ساوه

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه به نقل از اداره کل راهداری استان مرکزی، حسن اشتری با اشاره به اتمام ساخت و آسفالت هزار و ۷۰۰ متر راه روستایی مرق و مرقکان در شهرستان ساوه گفت: عملیات ساخت و آسفالت راه جدید روستاهای مرق و مرقکان در شهرستان ساوه در اقدامی جهادی با صرف ۶۵ میلیارد ریال اعتبار ظرف مدت یکسال اتمام و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: این طرح در شش مرحله شامل ترانشه برداری و عملیات خاکی، ساخت دیوار گابیون بندی، ساخت دیوار بتنی، اجرای ابنیه فنی به تعداد شش دستگاه اجرای زیراساس و آسفالت و ایمن سازی نهایی محور اجرا شد تا قبل از فرا رسیدن زمستان مورد بهره‌برداری کاربران جاده‌ای و اهالی روستاهای منطقه قرار گیرد.

به گفته اشتری بیش از چهار هزار و ۲۰۰ مترمکعب عملیات خاکی و ترانشه برداری برای احداث جاده جدید با همت اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساوه و پشتیبانی ماشین‌آلات اداره کل به طول یک کیلومتر ظرف مدت چهار ماه در قالب فاز نخست اجرای این طرح با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شد.

وی ادامه داد: به محض اتمام عملیات خاکی و بستر سازی برای احداث جاده، دو فاز زیرسازی راه و اجرای ابنیه فنی با انعقاد قراردادی به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال توسط پیمانکار مربوطه بطور همزمان شروع شد.

رئیس اداره ساخت راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به مشخصات فنی طرح تصریح کرد: در طول این مسیر شش دستگاه ابنیه فنی با دهانه های ۱۴۰ و ۱۰۰ سانتیمتر بمنظور هدایت آب‌های سطحی ساخته شده و از سوی دیگر برای جلوگیری از رانش و آبشستگی های احتمالی یک دیوار حائل بتنی به طول ۴۰ متر و یک دیوار گابیون بندی به طول ۳۵ و ارتفاع سه متر اجرا شده است.

وی افزود: پس از اتمام مراحل اجرای ابنیه فنی و زیرسازی مسیر، عملیات اجرای آسفالت به طول یک هزار و ۷۰۰ متر از سمت بالای گردنه شروع و تا قسمت پایین آن انجام شده و در صورت مساعد بودن شرایط جوی هزار و ۳۰۰ متر دیگر آسفالت خواهد شد.

تلاش برای تحقق مطالبات مردمی، سرلوحه کار راهداران ساوجی است

ابراهیم مردانی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساوه نیز با اشاره به تحقق مطالبه چندین ساله مردم روستاهای مرق و مرقکان برای بهسازی و ساخت این جاده گفت: سرلوحه کار راهداران ساوجی، تلاش برای تحقق مطالبات مردم و خدمت رسانی به کاربران جاده‌ای است.

وی اظهار داشت: همواره در زمان بارندگی‌های فصلی یکی از دغدغه‌های مهم راهداران شهرستان ساوه ریزش و انسداد راه روستایی مرق و مرقکان بود که امیدواریم با اقدامات ارزشمند بعمل آمده برای احدث مسیر جدید دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

مردانی ضمن تأکید بر رانندگی ایمن و تردد با سرعت مجاز برای داشتن سفری ایمن، از تلاش‌های بی وقفه برای ایمن سازی این محور خبر داد و افزود: ۴۰۰ متر حفاظ بتنی، ۲۶ عدد انواع تابلو و علائم ایمنی و ۴۰ عدد تابلوی مسیرنما در طول این محدوده هزار و ۷۰۰ متری نصب و اجرا شده و به محض اتمام بازه زمانی مجاز برای خط کشی محور پس از اجرای آسفالت، طی چند روز آینده خط کشی آن نیز انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: برای عملیات ترانشه برداری و اجرای عملیات خاکی جهت احداث مسیر، تعداد شش دستگاه ماشین‌آلات راهداری شامل بیل مکانیکی، لودر، گریدر، بلدوزر و کامیون بطور ثابت و در برخی روزها تا ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات بصورت جهادی بکار گرفته شد تا امروز شاهد انجام خدمتی دیگر برای مردم شهرستان ساوه و روستاهای ذینفع باشیم.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول