اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

موقعیت متزلزل کیشیدا؛ سومین وزیرکابینه ژاپن استعفا کرد

درحالیکه میزان محبوبیت نخست وزیر ژاپن روز به روز کاهش می یابد، استعفای یک وزیر دیگر کابینه وی موقعیت او را متزلزل‌تر کرده است.

موقعیت متزلزل کیشیدا؛ سومین وزیرکابینه ژاپن استعفا کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، با استعفای وزیر کشور کابینه ژاپن در ارتباط با یک رسوایی بودجه، او سومین وزیری شد که در کمتر از یک ماه دولت ژاپن را ترک می‌کند؛ ضربه دیگری بر جایگاه متزلزل «فومیو کیشیدا» نخست وزیر این کشور.

میزان محبوبیت کیشیدا بعد از ترور شینزو آبه نخست وزیر سابق این کشور شدیدا کاهش یافته و اختلافاتی را میان حزب حاکم لیبرال دموکرات با کلیسای متحد این کشور به وجود آورده است.

به دنبال انتشار گمانه زنیهای رسانه‌ای درباره تصمیم کیشیدا برای اخراج «مینورو ترادا» وزیر کشور، وی روز گذشته استعفای خود را تقدیم نخست وزیر کرد.

ترادا که به خاطر چندین رسوایی مالی تحت انتقاد قرار داشت اخیرا اذعان کرد که گروههای تحت حمایت وی اسنادی ارائه کرده‌اند که ظاهرا توسط یک فرد مُرده امضا شده بود.

کیشیدا گفته که استعفای ترادا را به منظور اولویت دادن به بحث‌های پارلمانی، از جمله بحث در مورد دومین بودجه اضافی برای سال مالی منتهی به ماه مارس، پذیرفته است.

نخست وزیر ژاپن درباره کناره گیری سه وزیر کابینه در کمتر از یک ماه نیز گفته است که او بابت این مساله مایل به عذرخواهی است.

رسانه‌های ژاپنی کناره گیری ترادا را باعث تضعیف بیشتر موقعیت لرزان نخست وزیر این کشور می‌دانند. طبق نظرسنجیهای اخیر میزان محبوبیت کیشیدا زیر 30 درصد باقی مانده است، جایگاهی که ممکن است برنامه‌های سیاسی وی را با دشواری مواجه کند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول