اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مرکزی

ورزشگاه امام(ره) به آلومینیوم واگذار شود/ ۸ میلیارد تومان هزینه ورزشگاه کردیم

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک می‌گوید: حدود ۸ میلیارد تومان هزینه بابت رفع ایرادات ورزشگاه امام خمینی(ره اراک پرداخت شده است؛ پولی که در باشگاه باید هزینه می‌شد صرف ورزشگاه کردیم و انتظار داریم با توجه به این هزینه یک قرارداد ۱۰ یا ۱۲ ساله با باشگاه منعقد شود.

ورزشگاه امام(ره) به آلومینیوم واگذار شود/ ۸ میلیارد تومان هزینه ورزشگاه کردیم

خبرگزاری فارس-اراک؛ با آمدن رجاییان به عنوان مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک و با حمایت‌های مدیرعامل و هیئت‌مدیره شرکت آلومینیوم و همچنین هیئت‌مدیره باشگاه، وی که مدیریت اجرایی را در شهرداری مهاجران را تجربه کرده بود، از همان ابتدا با تشکیل کارگروه‌های مختلف سعی در از بین بردن مشکلات باشگاه داشت.

وی ضمن اینکه به وجود آوردن زیرساخت‌ها را از یاد نبرده، با در اختیار گرفتن ورزشگاه امام خمینی(ره) سعی در از بین بردن نواقص آن کرده، نواقصی که از سوی سازمان لیگ بر روی آن تأکید داشت البته نه صد در صد بلکه تا حدودی این نواقص برطرف شده است.

همچنین با هماهنگی هیئت‌مدیره باشگاه به جوان‌سازی تیم روی آورده که هرچه مسابقات رو به جلو حرکت می‌کند، تیم آلومینیوم روند رو به رشد خود را نشان داده و نتایج بهتری را کسب می‌کند و فوتبال زیباتری ارائه می‌دهد.

به همین منظور و به دلیل بررسی شرایط و اقدامات باشگاه بخش اول مصاحبه خبرنگار ورزشی فارس را با محمد رجائیان مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک می‌خوانید.

فارس: لطفاً در مورد عملکرد باشگاه بفرمایید؟

رجائیان: از زمانی که بنده به عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب شدم آقای رحمتی با توجه به اینکه در فصل قبل قرارداد حرفه‌ای بسته بود و در آن قید شده که اگر رتبه تیم در لیگ هشتم باشد و همچنین در جام حذفی به فینال راه پیدا کند به صورت اتوماتیک قرارداد در فصل جدید تمدید خواهد شد، با تصمیمات هیأت مدیره به این که جمع‌بندی رسیدیم که آقای رحمتی با توجه به توانایی و داشتن انگیزه مناسب و نتایجی که کسب کرده می‌تواند همراه خوبی برای تیم فوتبال آلومینیوم و باشگاه فرهنگی باشد.

به جرأت می‌توان گفت اولین تیم لیگ برتری بودیم که تمرینات را شروع کردیم، برای تشکیل اردوها برنامه‌ریزی کرده و مسابقات پیش فصل خود را که یکی از مهم‌ترین ابزارهای هر تیم برای آمادگی بیشتر در مسابقات است، پیش‌بینی کرده و همزمان با آغاز بدن‌سازی، بازی‌های تدارکاتی ضعیف و سپس قوی‌تر را برای حضور در لیگ برتر فصل جدید برنامه‌ریزی کردیم.

همه این اقدامات با کمک مدیریت و هیئت‌مدیره شرکت آلومینیوم بود که می‌توان به نوعی گفت که به‌واسطه پول و اعتباری که باشگاه می‌دهد هویت این باشگاه را رقم می‌زنند؛ در واقع از کارگران پرتلاش و هیئت‌مدیره شرکت آلومینیوم که زمینه‌ساز حضور پرقدرت تیم فوتبال آلومینیوم در لیگ برتر هستند نیز، تشکر می‌کنیم.

هدف‌گذاری باشگاه چگونه است؟

رجائیان: چند هدف‌گذاری مدیریتی به منظور تشکیل تیم هیئت‌مدیره باشگاه داشتیم که به این جمع‌بندی رسیدیم که اگر بخواهیم تیم خوبی داشته باشیم تا در سال‌های آینده هم بتوانیم از وجود بازیکنانش استفاده کنیم باید جوان‌سازی خوبی در تیم انجام دهیم.

تقریباً ۱۶ یا ۱۷ بازیکنی که در فصل گذشته کمتر از آنها استفاده می‌شد و سن آنها بالا بود کنار گذاشته شدند و جای آنها بازیکنانی را گرفتیم که قراردادشان ۲ الی ۳ سال است و رنج سنی آنها طوری است که می‌تواند با باشگاه یا هر سرمربی و یا مدیرعاملی کمک کند.

 

امسال آنها در تیم مورد آزمون و خطا قرار می‌گیرند و در فصل‌های بعد با رقم‌های خوب به این تیم اضافه می‌شوند که می‌توانند تاثیر گذار باشند. بر همین اساس در بازی‌های اول فصل با توجه به اینکه بدن‌سازی تیم حرفه‌ای و پرفشاری بود تیم آن‌طور که باید و شاید خودنمایی نکرد؛ یعنی ساختار فوتبال ما با توجه به اینکه بدن بازیکنان لاکتیکی بود در بازی‌های ابتدایی جواب نداد و به جرأت می‌توان گفت که در مقابل هوادار در بازی اول ضعیف‌ترین بازی را انجام دادیم.

از تیم‌های بودیم که پیش‌پرداخت بازیکن را با همکاری مدیرعامل آلومینیوم پرداخت کردیم تا برای ورود به مسابقات حاضر شویم.

فارس: از برنامه‌هایتان بفرمائید..

رجائیان: برای جذب اسپانسر هدف‌گذاری کردیم برای این کار باشگاه باید تقویت داشته باشد سه سال در لیگ برتر حضور داریم اما سایت باشگاه وجود خارجی نداشت که عملاً یکی از مهمترین ابزار را در اختیار نداشتیم؛ با همکاران روابط عمومی و حوزه بازرگانی سایت باشگاه به روزرسانی و فعال شد. همچنین سامانه‌های اطلاع‌رسانی باشگاه نیز به روز و فعالیت‌هایشان بهتر شد. یکی از بحث‌هایی که برای درآمدزایی داشتیم ورود به ایجاد یک اپلیکیشن خاص بود که با همکاری شرکت آی گپ راه‌اندازی شد تا شاید در آینده نزدیک خط مشی باشگاه در این باشد که همه ورودی‌ها از طریق این اپلیکیشن انجام شود که می‌تواند برای باشگاه گردش مالی نیز ایجاد کند.

با بانک عامل شرکت آلومینیوم که سپه است بعد از سال‌ها وارد مذاکره شدیم و برای اولین بار مجوز حضور ۶ هزار کارت هواداری را از این بانک گرفتیم که در حال حاضر کارت‌ها در چاپخانه بانک تولید می‌شود و به زودی هم حقوق پرسنل شرکت آلومینیوم و هم هواداران از آن برخوردار خواهند شد.

این کارت‌ها منقش به آرم و شرایط باشگاه فرهنگی ورزشی آلومینیوم است که ۳ تا ۴ هزار عدد هم در داخل شهر در بانک‌های سپه قرار داده می‌شود تا هواداران بتوانند از آن استفاده کنند.

فارس: آلومینیوم در سال جدید طراحی خاصی هم روی لباس بازیکنان داشت، توضیحاتی در این خصوص بفرمائید...

رجائیان: برای لباس باشگاه شرایط خاصی را فراهم کردیم تا هم فرهنگ و هم صنعت روی قلب بازیکنان نقش ببندد. تصویر کارگران شرکت آلومینیوم در حال کار کردن را روی پیراهن‌های منقش کردیم تا بازیکنان بدانند که اگر فوتبالی است و باشگاهی وجود دارد به خاطر زحمات و کار کردن کارگران شرکت آلومینیوم است.

 

از برند فرهنگی نیز استفاده کردیم؛ پیراهن باشگاه به تصویر امیرکبیر که شخصیت بزرگ و از مشاهیر اراک بوده منقش شده است؛ همچنین تصویر نقشه شرکت آلومینیوم در زیر لباس‌ها است، نقش لوله‌های تولیدی در داخل شرکت و همچنین فرش اراک نیز در سرآستین‌ها طراحی شده است.

شعار فرهنگی «اراک مهد مفاخر و فرزانگان» نیز چاپ شده و باید گفت باشگاه فرهنگی ورزشی و همچنین شرکت آلومینیوم به اندازه چند دستگاه فرهنگی برای معرفی شهر اراک تأثیرگذار بوده که در واقع کارکرد رسانه‌ای این باشگاه با این عناوین کامل شده است.

فکر می‌کنم کارکرد باشگاه در نشان دادن روز اراک و روز صدارت امیرکبیر با چاپ یک بنر در هفته فرهنگی اراک در بازی مقابل استقلال که همه رسانه‌های داخلی و خارجی پوشش دادند از همه دستگاه‌ها بالاتر بود، این خود تأثیرگذاری فوتبال را نشان می‌دهد.

فارس: واگذاری ورزشگاه امام خمینی اراک به کجا انجامید؟ در حالی که مدیرکل ورزش و جوانان اعلام کرده بود که به باشگاه واگذار شده است؟!

رجائیان: قبل از من یک بار دیگر این موضوع اتفاق افتاده بود. این ورزشگاه در اجاره هیئت دوومیدانی بوده است. هیئت دومیدانی در زمان مدیریت بنده کلیه اتاق‌ها را در اختیار باشگاه قرار داده است اما چیزی که در ورزشگاه اتفاق افتاده بر اثر عملکردی است که داشتیم؛ اگر این ورزشگاه ۱۰ سال به باشگاه واگذار شود که تاکنون اتفاق نیفتاده است و فعلاً مشکل اداری دارد درخواستی که ما داریم توجه خرجکرد ما در این ورزشگاه به خصوص تعمیرات رختکن‌ها و دیگر موارد که نزدیک به ۸ میلیارد تومان تا امروز باشگاه در این مجموعه ورزشی هزینه کرده است.

موضوع دیگری که مورد بحث است نورهای ورزشگاه ۱۵ هزار نفری امام خمینی(ره)است؛ اعتبار آن آماده است و شرکت توسعه باید مناقصه آن را برگزار کند. در حال حاضر ما با مشکلاتی بازی را در این استادیوم برگزار می‌کنیم، با مجوزی که شرکت و هیئت‌مدیره گرفتیم حدود ۸ میلیارد تومان هزینه کردیم پولی که در باشگاه باید هزینه می‌شد صرف ورزشگاه کردیم که برای آبروی شهر اراک است و با توجه به پولی که هزینه شده یک قرارداد ۱۰ یا ۱۲ ساله با باشگاه منعقد شود که در حال حاضر یک مقدار پیشرفت داشته است؛ کارهای کارشناسی آن انجام شده و از استاندار مرکزی درخواست داریم که به شکل ترک تشریفات انجام شود چون با توجه به هزینه‌های بالای آب و گاز ما می‌توانیم هزینه کنیم و در حفظ و حراست آن بکوشیم.

 

فارس: چه برنامه‌های عمرانی در نظر گرفته شده است؟

رجائیان: امسال هیئت‌مدیره شرکت دیدگاه بلندمدت را برای باشگاه ترسیم کردند و با درخواست هیئت‌مدیره باشگاه اعتبار ۱۸ میلیارد تومانی در ردیف بودجه باشگاه برای کارهای عمرانی در نظر گفته شده از جمله ترمیم زمین‌های چمن، احداث کمپ ورزشی حرفه‌ای که در زمان آقای خطیبی کلید خورد و نقشه‌های آن آماده است و کار شهرداری پیگیری شده که تنها در خصوص مکان ساخت اختلاف نظر است.

قرار بود کمپ در خیابان پامچال شهر صنعتی باشد ولی دوباره پیشنهاد جدیدی آمده که با توجه به اینکه زمین چمن داخل شرکت است این کمپ نیز داخل شرکت احداث شود؛ وقتی کمپ ورزشی گفته می‌شود قطعاً زمین چمن وابسته و پیوسته‌اش است، مدیریت تربیت‌بدنی شرکت نیز پیگیر این مسئله است تا زمین چمن‌ها به نحو احسن بازسازی و بهسازی و کمپ نیز در کنار زمین چمن احداث شود تا آلومینیوم در این زمینه خودکفا شود.

همچنین در فصل جدید و جاری نیز دو ویلا و یک ساختمان جدید از سوی شرکت به باشگاه واگذار شده که باشگاه از نظر ساختاری به یک ضریب خاطر برسد؛ همچنین تعدادی زمین چمن را در سطح شهر اجاره کردیم تا بتوانیم تیم‌های پایه را ساماندهی کنیم، قرارداد مربیان تیم‌های پایه را در حد باشگاه بزرگی مثل سپاهان رساندیم.

فارس: لطفاً در مورد رده‌های سنی پایه بیشتر توضیح دهید؟

رجائیان: در همه رده‌های سنی پایه سرمایه‌گذاری کردیم در بعضی از رده‌های سنی دو تیم داریم یعنی روند جذب مربیان و بازیکنان را تقویت کردیم؛ ما اعتقاد داریم چرخه بازیکن سازی در فوتبال باید رعایت شود یعنی اگر بخواهیم هر سال دنبال خرید بازیکن باشیم درست نیست.

بازیکن باید از مدرسه فوتبال نونهالان نوجوانان جوانان و امید رشد کند و در نهایت به بزرگسالان برسد اگر نشد کار درستی نشده است؛ این چرخه باید خودش را تغذیه کند.

در حال حاضر دنبال یک نرم‌افزار فوتبالی به نام «فوتبالیست» هستیم که باشگاه‌های بزرگ استفاده می‌کند که این سامانه ارزیابی و عملکرد بازیکنان و مربیان در تمرینات است. در کلیه تیم‌ها چه پایه و چه بزرگ‌سال مربیان و سرپرستان موظف هستند که فعالیت اقتصادی و ورزشی و فرهنگی خودشان را در این سامانه ثبت کنند. در این گزارش مشخص شده که امروز به عنوان مثال چقدر بابت تدارکات هزینه شده است، وضعیت اقتصادی مشخص می‌شود یا یک تمرین تیم بزرگسالان چقدر بار مالی داشته است تیم‌های پایه نیز به همین شکل است.

این نکات به شخصی که سال بعد مدیرعامل می‌شود کمک می‌کند، گزارش‌ها را مطالعه می‌کند و از نظر علمی و عملی متوجه می‌شود که چقدر نیاز به هزینه است زمانی که از باشگاه سپاهان بازدید کردیم کسی که مبتکر نوشتن این برنامه بود در باشگاه سپاهان حضور داشت که از وی دعوت کردیم تا در اراک کلاس‌های آموزشی را برگزار کنند.

فارس: بحث حرفه‌ای سازی به کجا انجامیده است؟

رجائیان: مسئله‌ای که برای ما خیلی مهم بود بحث حرفه‌ای سازی بود که در این خصوص جلساتی برگزار کردیم نفراتی منصوب شدند، هر چقدر فعالیت کنیم اگر در قالب و مدل و روش سازمان‌های جهانی و استاندارد فدراسیون آسیایی نباشد ارزشی ندارد. با انتصاب افراد تمام هدف‌گذاری‌های باشگاه به سمت حرفه‌ای شدن است.

یعنی چارچوب استادیوم، باشگاه و علامت‌گذاری‌ها انتصاب مربیان چارت‌بندی و چارت سازمانی مربیان همه بر اساس قوانین و مقررات کنفدراسیون آسیا است.

 

آکادمی هم یکی از همه قالب‌های حرفه‌ای سازی است؛ نفرات منصوب شدند، برای گرفتن مجوز یک پروسه خیلی سخت و پردردسر باید طی شود؛ اما همکاران ما حدود ۶۰ درصد راه را رفتند، در رده‌های سنی پایه مقام‌های مختلفی را به دست آوردیم به دنبال این هستیم که ساختار مدرسه فوتبال را به اوج برسانیم و بازیکن‌سازی داشته و در نتیجه موفق باشیم.

فارس: در مورد شفاف‌سازی‌هایی که بارها اشاره کردید توضیح دهید...

رجائیان: یکی از کارهایی که در حرفه‌ای سازی کمک می‌کند شفاف‌سازی است؛ ما از همان روز اول قراردادی را که بستیم، یک نسخه از آن را برای تمام مراجع ثبت شرکت آلومینیوم سازمان بورس ارائه دادیم، در حال حاضر هیچ نقطه ابهامی در قراردادهای ما وجود ندارد برای قراردادها کار گروهی تشکیل شده بود و ساعت‌ها برای آن قرارداد بحث و جلسه داشتیم.

فارس: رابطه باشگاه با شرکت آلومینیوم چگونه است؟

رجائیان: هیأت مدیره شرکت و مدیرعامل شرکت با هدف خوشحال کردن مردم و انجام مسؤولیت‌های اجتماعی سالیانه مبالغ زیادی در باشگاه هزینه می‌کنند و هیچ هدفی دیگری ندارند، خود آنها نیز در داخل سیستم نیستند حتی منصوب‌هایشان هم حضور ندارند. هدف آنها تنها ایجاد شور و نشاط در سطح شهر است.

ارتباط با این افراد کاملاً دوسویه بوده و تاکنون همه درخواست‌ها و پیگیری‌های ما انجام شده است، نقطه کور و ابهامی وجود نداشته مگر اینکه خواسته ما از لحاظ حقوقی و قانونی قابلیت اجرا نداشته باشد.

فارس: روابط با هیأت مدیره باشگاه چطور؟

رجائیان: هیأت مدیره باشگاه کاملاً همراه ما هستند، آنها هم نماینده شرکت و سهامداران بوده و به تبع هدفی جز کمک کردن ندارند و رابطه خوبی داریم، بارها شده است که بدون برگزاری جلسه و به صورت تلفنی مجوز کاری را گرفته‌ایم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول