اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بانوان

پاکدل: ظرف بودجه فدراسیون خیلی کوچک است/ پیشرفت هندبال بانوان دستاورد بزرگی بود

رئیس فدراسیون هندبال گفت: خوشحالم که توانستیم تیم ملی هندبال بانوان ایران را با حمایت یک باشگاه راهی رقابت های قهرمانی آسیا کنیم.

پاکدل: ظرف بودجه فدراسیون خیلی کوچک است/ پیشرفت هندبال بانوان دستاورد بزرگی بود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علیرضا پاکدل در نشست خبری تیم ملی هندبال بانوان پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: به همه رسانه خوش آمد می‌گویم قطعا اتفاقات کشور در کار شما هم تأثیر گذاشته است و امروز شما خبرنگاران از قطر باز مانده هستید. ما همواره در شورای برون مرزی این رایزنی را می‌کنیم که خبرنگاران ایرانی حتما در کنار تیم ملی حضور داشته باشند و این افتخاری برای تیم ملی و فدراسیون است که خبرنگاران ایرانی حضور داشته باشند.

وی افزود: تیم ملی هندبال بانوان کشورمان تحت حمایت باشگاه ورزشی بافق یزد به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام خواهد شد. از این باشگاه هم تشکر می‌کنم که قبول زحمت کردند تا از این مسابقات عقب نمانیم. خوشحالم که امروز این اتفاق را به چشم خودم می بینم و مطمئنا اتفاقات بسیار خوبی را هم رقم خواهند زد. 

* پیشرفت هندبال بانوان دستاورد بزرگی بود

رئیس فدراسیون هندبال در خصوص اتفاقات سال گذشته در هندبال بانوان گفت: در چند سال گذشته اتفاقات خوبی در بخش هندبال زنان افتاد. پیشرفت هندبال زنان مخصوصا در بخش پایه دستاورد بزرگی برای این رشته بود. دختران ما در هر سه رده آسیا سهمیه جهانی گرفتند و هندبال در بین رشته‌های توپی پرچمداری کرد. ما هم سعی کردیم بانوان به همه مسابقات برون مرزی اعزام شوند. در کشورهای اسلامی با وجودی که دیر اضافه شدیم اما تلاش شد که بهترین نتیجه حاصل شود. در باشگاه های آسیا هم تیم سپاهان شرکت کرد.

وی افزود: صعود تیم ملی نوجوانان به رده یک هشتم در قهرمانی جهان نشان دهنده این است که توجهی که فدراسیون در بخش پایه داشته به بار نشسته است. می‌توانیم به جرات بگوییم آینده هندبالی که همه از آن ناامید شده بودند آینده درخشان خواهد بود. سه تیم نوجوانان ما در سالنی و ساحلی که سهمیه جهانی گرفتند در آینده در آسیا و جهان افتخارآفرینی خواهند کرد. در حال حاضر در بخش نونهالان ۶۰ بازیکن داریم که کادر نمی‌تواند آنها را خط بزند. همه قد بالای ۱۸۵ سانتی متر را دارند.

* حمایت مالی نبود به مشکل می‌خوردیم

پاکدل در خصوص اعزام های فدراسیون هندبال نیز گفت: در ۶ ماه اول سال ۹ یا ۱۰ اعزام داشتیم که فشار زیادی به فدراسیون وارد شد. البته خداراشکر که یک اسپانسر پایدار و با پشتوانه داشتیم که کنار این رشته قرار گرفت. این اتفاق خوبی است که اگر حمایت ها نبود به مشکل برمی‌خوردیم. از ۸ رده که به مسابقات آسیایی اعزام داشتیم ۷ تیم جهانی شدند. تنها جوانان پسر جهانی نشدند.

وی افزود: این مسابقات بار مالی زیادی برای ما داشت. برای اعزام تیم بانوان به آسیا باید بررسی می‌کردیم چون جزو قراردادهای ما با حامی مالی نبود. برای اعزام تیم بانوان دو برنامه داشتیم؛ یا اسپانسر پای کار بیاید و یا یک باشگاه پیدا کنیم که حامی ما شود. من دوست نداشتم فدراسیونی که با شرایط سخت و با بدهی زیادی تحویل گرفتم دوباره بدهکار شود. تا این لحظه هم هیچ بدهی نداریم.

* حامی اول فدراسیون بسته بودن شرایط مال نتوانست حمایت کند

رئیس فدراسیون هندبال در خصوص اینکه چرا حامی اول هندبال حمایت نکرد گفت: در مورد اول چون حامی بودجه خود را بسته بود امکان نداشت کمک کند و به همین دلیل با سنگ آهن بافق یزد وارد مذاکره شدیم. آنها در زمینه های زیادی در کشور حامی هستند و با لطف و حمایت این باشگاه توانستیم تیم زنان را به مسابقات آسیایی اعزام کنیم. در نهایت تفاهم نامه ای را امضا کردیم و کار شروع شد. بخشی از بازیکنان خودشان به تیم دعوت شدند و بخشی هم از بازیکنان سایر تیمها به تیم ملی دعوت شدند. این تیم فردا به کره جنوبی اعزام می‌شود.

*مسابقات سختی را پیش رو داریم

او گفت: مسابقات سختی است و همه قدرت‌های آسیا در آن حضور دارند. استرالیا که چند دور در مسابقات آسیا نبود این دور حضور دارد. امیدواریم که دختران ما بتوانند از عنوان خود دفاع کنند. انتظارات از هندبال بالا رفته و این شاید کمی فشار را روی بازیکنان اضافه کند. امیدواریم این اقدامات خوب و ارزشی که برخی از باشگاه ها انجام می‌دهند نهادینه شود.

*ظرف بودجه فدراسیون خیلی کوچک است

او در پایان گفت: ظرف بودجه ورزش را خیلی کم گرفته اند. امیدواریم بودجه سال آینده طوری رقم بخورد تا بودجه ورزش کشور بیشتر شود و ورزشکاران به نتیجه خوبی برسند.

همچنین مهدی منصوریان، مدیر عامل باشگاه سنگ آهن بافق در این نشست گفت: از سال ۹۹ در هندبال بانوان حاضر شدیم و با توجه به سرمایه گذاری ها در زیر ساخت‌ها و حمایت باشگاه به این نگاه رسیدیم که می‌توانیم در این حوزه ورود کنیم.

وی گفت: حضور ما در لیگ برتر و همچنین به عنوان یک مسئولیت اجتماعی برای ارج نهادن به بانوان باعث شد به عنوان حامی مالی در کنار تیم باشیم. امیدوارم سایر باشگاه ها نیز در این زمینه ترغیب شوند و از ورزش بانوان حمایت کنند. با نگاهی که فدراسیون به هندبال بانوان ایجاد کرد، تیم ها برای حضور در ورزش قهرمانی و حرفه ای بانوان ترغیب شدند. امیدوارم بهترین نتیجه توسط زنان کسب شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول