اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

روادید گروهی برای سفر گردشگران چینی به ایران لغو شد

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برنامه‌ریزی‌های خوبی بین ایران و چین در حوزه گردشگری ازجمله لغو روادید گروهی برای گردشگران چینی انجام‌ شده است.

روادید گروهی برای سفر گردشگران چینی به ایران لغو شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شنبه‌شب در حاشیه بازدید سفیر چین از نمایشگاه هنرمندان استان سمنان اظهار کرد: از تلاش‌های انجام‌شده توسط سفیر چین در تهران‌ به‌منظور توسعه گردشگری بین ایران و چین بعد از همه‌گیری کرونا تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی بین دو کشور ازجمله لغو روادید گروهی برای گردشگران چینی در ایران انجام‌ شده است.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: ابتکار دولت چین در تأسیس ائتلاف شهرهای جاده ابریشم اقدامی مهم و ارزشمند است.

شالبافیان بیان کرد: پس از اعلام رسمی دولت چین به‌منظور لزوم معرفی یکی از شهرهای ایران به‌عنوان نماینده تمام شهرهای کشور به‌عنوان عضو ائتلاف ذکرشده، تقاضاهای زیادی از استان‌ها و شهرهای مختلف برای عضویت در ائتلاف شهرهای جاده ابریشم به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رسید.‌

وی گفت: تقریباً تمام استانداران و شهردارانی که شهر یا استانشان در مسیر جاده ابریشم قرار داشت، برنامه‌هایی برای میزبانی بیان کردند و طبیعتاً برای ما به‌عنوان وزارت میراث فرهنگی انتخاب بسیار دشوار بود.‌

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: درنهایت، شهر سمنان به‌عنوان شهری که هم ظرفیت‌های گردشگری فراوان دارد و هم برنامه جامعی را به‌عنوان نماینده ایران در ائتلاف عضو شهرهای جاده ابریشم ارائه کرد، معرفی و انتخاب شد.‌

شالبافیان افزود: استان سمنان طولانی‌ترین مسیر جاده ابریشم را به خود اختصاص داده است و آثار تاریخی ثبت ملی‌شده این استان در کنار حداقل ۶ اثر میراثی این استان که در سال آینده ثبت جهانی خواهد شد، یکی دیگر از ملاک‌های ما برای انتخاب این شهر بود.

وی تصریح کرد: با ابتکار استاندار سمنان و شورای شهر، مقدمات پیوستن کاروانسراهای دیگری هم به پرونده ثبت جهانی کاروانسراها آماده شده است که در این صورت تعداد آثار ثبت جهانی، بیشتر از ۶ اثر خواهد بود.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه  غنای استان سمنان در آثار ناملموس زبانزد است، گفت: گویش‌های مختلف، رویدادها و جشنواره‌های گردشگری مختلف که متأثر از فرهنگ کشاورزی و تاریخی در این استان است، یکی دیگر از نقاط زبانزد عموم در خصوص استان سمنان است.

شالبافیان بیان کرد: عزم و جدیت استان و شهر سمنان بر تأیید تصمیم ما بر انتخاب سمنان به‌عنوان عضو ائتلاف شهرهای جاده ابریشم افزود.

وی افزود: وجود سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه میراث فرهنگی و وجود رشته‌های تخصصی دانشگاه سمنان در این حوزه، دلیل مضاعفی برای انتخاب شهر سمنان بود.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد:  ما به‌عنوان نماینده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، متعهد خواهیم بود که در صورت انتخاب شهر سمنان، ارزیابی مستمر و دوره‌ای، نسبت به انجام تعهدات این استان داشته باشیم.‌

شالبافیان گفت:  امیدواریم شهر سمنان در کنار شهرهای هیأت مؤسس جاده ابریشم بتواند به‌خوبی از عهده این ابتکار دولت خلق چین برآید.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول