اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

پرداخت 76 میلیارد از بدهی شهرداری ارومیه/ خرید 55 دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل و عمومی

شهردار ارومیه از پرداخت 76 میلیارد بدهی شهرداری ارومیه خبر داد و گفت: از سال 93 در حدود 160 میلیارد بدهی مالیات تکلیفی پرداخت نشده بود که 35 میلیارد جریمه به آن افزوده شده بود که و موفق به تخفیف 35 میلیاردی و شهرداری با استفاده از قانون استرداد موفق به جذب 95 میلیارد تومان شده است.

پرداخت 76 میلیارد از بدهی شهرداری ارومیه/ خرید 55 دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل و عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، شهرداری ارومیه تور رسانه‌ای برای بازدید از پروژه‌های عمرانی انجام شده در کلان‌شهر ارومیه برگزار کرد که طی این برنامه اکثر اصحاب رسانه در این تور حضور پیدا کرده و از اقدامات انجام شده شهرداری ارومیه بازدید به عمل آوردند.

در حاشیه بازدید از پرو‌ژه‌های عمرانی قلی پور سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگاران اضهار داشت: قبل از ترمیم آسفالت معابر هماهنگی لازم با دستگاه‌های خدمات رسان انجام گرفته تا پس از آسفالت، دستگاه‌های خدمات رسان به دلیل توسعه شبکه، نسبت به تخریب معابر اقدام نکنند.

وی ادامه داد: اصلاح جداول، جوب گذاری و آسفالت معابر در خیابان‌های سروستان، مهدوی و میرداماد در مرحله اجرا است.

قلی پور یاد آور شد: احداث دیوار حائل کوی میرداماد که رانش داشت به عرض ۱۱ متر و به طول ۳۰ متر اجرایی شده است.

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری ارومیه تصریح کرد: کل جدول‌گذاری در دست اجرا در شهر ۲۵ کیلومتر و پیاده روسازی نیز ۲۶ هزار مترمربع است و پیاده روسازی از طریق خشکه چینی است که در این روش عمر جداول بیشتر می‌شود.

قلی‌پور در بازدید از دومین پروژه عمرانی شهرداری ارومیه افزود: خیابان ۳۲ متری شهید پیام که در یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر طول و به مساحت ۳۲ هزار مترمربع در حال اجرا است که به دلیل تکمیل نشدن سکونت در این خیابان و کم بودن تراکم در برخی خیابانهای منشعب، بنا داریم ۲۰ هزار مترمربع را آسفالت کنیم و مابقی را به مرور زمان و با افزایش تراکم آسفالت‌ریزی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: فلکه آب شناسان تا تقاطع پرستو اصلاح هندسی داریم و در خیابان آب شناسان هم نسبت به احداث بلوار اقدام و در خیابان سرداران نیز در قالب ۷ کوچه پرتراکم آسفالت‌ریزی داریم.

بعد از اتمام بازدید خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی حسین مهدی‌زاده شهردار ارومیه نشست خبری را اصحاب رسانه برگزار کرد و در این نشست اظهار داشت:در حوزه مدیریت شهری در دنیا برای اینکه سرمایه اجتماعی تقویت شود باید مدیریت شهری ارتقا یابد و در شهر ارومیه نیز شهردار منتخب غیرمستقیم مردم است که این روال نیز در کشورهای توسعه یافته رایج است.

شهردار ارومیه با اشاره به اینکه ۲۵ سال است در شهرداری خدمت داشته‌ام گفت: لایه‌های مختلف مدیریت شهری و ساختار شهرداری‌ها را میشناسم .

وی به اقدامات انجام شده طی مدیریت شهرداری خود اشاره کرد و گفت: در شفاف سازی به منظور مدیریت هزینه و درآمد و ترتیب مدیریت نظامند سامانه ستاد راه‌اندازی و تمام مناقصات و مزایده‌ها در این سامانه ثبت می‌شود.

مهدی‌زاده اضافه کرد: دومین اقدام راه‌اندازی سیستم خزانه‌داری بود که سال ۹۶ دستورالعمل آن صادر شده اما بنا به نواقص ساختاری شهرداری اجرایی نمی‌شدکه آبان سال ۱۴۰۰ این امر محقق شد و در کنار راه‌اندازی سیستم خزانه‌داری،سیستم تخصیص‌ها نیز راه‌اندازی شد.

شهردار ارومیه عنوان کردک طی ۶ ماه دوم سال گذشته ۴۲ میلیارد تومان در هزینه‌ها صرفه جویی شد.

وی در خصوص تقاطع آذربایجان گفت: مجموعه عملیات انجام گرفته در قالب آماده سازی، زیرسازی و لایه‌های آسفالت به ارتفاع ۲ و نیم متر لجنبرداری کردیم که ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در این قیمت هزینه شده است.

مهدی‌زاده با بیان اینکه ۹ میلیارد ۶۰۰ هزار میلیون تومان در پروژه پل اذربایجان هزینه شده است گفت: با به اتمام رسیدن این پروژه حجم بزرگی از ترافیک شهری و تردد کاهش خواهد یافت و ۳۰ درصد گره ترافیکی مدیریت می‌شود .

شهردار ارومیه در خصوص ترافیک شهر ارومیه خاطرنشان کرد: ترافیک شهری یکی از معضلات مدیریت شهری ارومیه است که این مشکلات ماحصل اقدامات چندین دهه گذشته است که حاصل فعل وانفعال حرکت شهری است و اگر ما پراکنش خدمات شهری را در محلات توزیع نکنیم گره ترافیکی ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: در شهر ارومیه شاهد کمترین توسعه یافتگی کاربری مذهبی هستیم و مساجد به حد کافی ایجاد نشده که برای استقلال محلات باید پارک و دبستان ایجاد شود.

مهدی‌زاده با بیان اینکه دومین شهر به لحاظ دارا بودن خودرو در کشور نسبت به جمعیت هستیم عنوان کرد: ۱۸ درصد از ترددهای درون شهری توسط حمل و نقل درون شهری اتفاق می‌افتند .

شهردار ارومیه با اشاره وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده است و از سال ۹۳ اصلا اتوبوس خریدار نشده است امروز مدیریت شهری در ۱۳ ماه ۵۵ دستگاه اتوبوس خریداری و ۳ عدد از اتوبوس‌ها تحویل و ۱۱ تا در آینده نزدیک به شهرداری ارومیه تحویل داده می‌شود و ۱۰ دستگاه هم نوسازی شده ۷۴ میلیون تومان در بحث تامین حمل و نقل هزینه شده است.

شهردار ارومیه با اشاره به دفع آبهای سطحی گفت: برای دفع آبهای سطحی و در حدود ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار ارومیه با اشاره به قانون هوای پاک بیان کرد: سرانه اکولوژی ارومیه ۱۱.۶ متر مربع است و سرانه اجتماعی کمتر از ۶ متر است و پارک فدک در کوی فدک، ۱۶ متری میرداماد و یاشیل باغی اجرایی شده است.

وی یادآور شد: در شهر ارومیه در حدود ۶۵۰ تن پسماند تولید می‌شود که با توجه به شهرهای اغماری هم به ۸۰۰ تن می‌رسد .

مهدیزاده افزود: تجهیزات و ناوگان و لجستیک کلا فرسوده است امسال ۷ میلیارد هزینه شده برای خرید ماشین آلات در شهرداری ارومیه هزینه شده است.

وی ادامه داد: شهرداری ارومیه برای اینکه امورات روزمره را انجام دهد ۸۱ میلیارد و ۷۰۰ تومان برای مدیریت شهری هزینه می‌کند که یک میلیارد هزینه ماشین آلات و حقوق ۵ هزار و ۲۰۰ نفر حقوق انجام می‌پذیرد.

شهردار ارومیه عنوان کرد: مجموعه درآمد در ۶ ماه از محل ساختمان سازی ۲۱۲ میلیارد تومان است که ۸۰۰ میلیار تومان در ماه هزینه جاری پرداخت می شود.

مهدیزاده تصریح کرد: شهرداری ارومیه از سال ۹۳ مالیات تکلیفی را پرداخت نکرده بود که ۱۶۰ میلیارد تومان در این زمینه بدهی داشته است و جریمه نیز اعمال شده بود که ۳۵ میلیارد تومان از جریمه را تخفیف و ۷۶ میلیارد یکجا پرداخت شد.

وی گفت:در ارومیه ساخت و سازها توجیح اقتصادی ندارد و تراکم‌ها منطقی حل نمی‌شود .

شهردار ارومیه در خصوص طرح جامع شهری اذعان کرد: طرح جامع طرح بلند مدت ۱۰ ساله است که مسکن و راه شهرسازی متولی آن است که در فرآیند تصمیم گیری دستگاه اجرایی مختلف دخیل هستند و طرح جامع شهری بایستی به طور کامل باید مطالعه شود.

مهدیزاده ادامه داد: شهری که بالای یک میلیون نفر جمعیت داشته باشد ۵۰ درصد پروژه حمل و نقل پرداخت می‌شود اما شهر ارومیه کمتر از این میزان است و از این پراختی بی نصیب مانده‌ایم.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: تا پایان سال تمام خدمات سیستمی شهرداری ارومیه مکانیزه خواهد شد که این اقدام بسیاری از مشکلات و تخلافات را کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول