اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

نگاهی به ویژگی‌های شخصیتی مرضیه حدیدچی/ پرسشگری مرضیه حدیدچی چه تاثیری در زندگی او داشت؟

دختر مرضیه حدیدچی (دباغ) گفت: پرسشگری یکی از ویژگی‌های شخصیتی خانم مرضیه حدیدچی (دباغ) بود و این ویژگی در شکل‌گیری شخصیت وی بود.

نگاهی به ویژگی‌های شخصیتی مرضیه حدیدچی/ پرسشگری مرضیه حدیدچی چه تاثیری در زندگی او داشت؟

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، رضوانه میرزا دباغ، دختر مرضیه حدیدچی (دباغ) در برنامه تلویزیونی «سلام تهران» گفت: حضرت امام خمینی (ره) می‌فرمایند: «خود را تربیت کنید تا به کشور شما آسیب نرسد». خانم دباغ مادری با سواد قرآنی فوق‌العاده داشتند و پدرشان نیز تنها کتاب‌فروشی همدان را در اختیار داشته است. 

دباغ ادامه داد: روحیه جست‌وجوگری خانم دباغ باعث می‌شود از متفقین شکلات بگیرد تا شجاعت خود را به نمایش بگذارد. این مسئله زمانی که به گوش پدر خانم دباغ می‌رسد با او صحبت کرده و شفاف‌سازی‌های لازم را برای او صورت می‌دهد. 

وی افزود: مرضیه حدیدچی مادری مهربان، رئوف، منظم، با برنامه، ایثارگر و پرهدف بود، وی ما را به سفر می‌بردند و هنگام مشاهده مناظر خداوند را ستایش می‌کردند.

در ادامه، مریم درگاهی‌پور، پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: اگر بخواهیم در چند کلمه مرضیه حدیدچی (دباغ) را توصیف کنیم باید به روح حقیقت‌طلبی ایشان اشاره کنیم که سایه‌ای بر تمامی تصمیم‌گیری‌های او دارد. وی در کودکی دختری پر انرژی بوده که همیشه سوالات بسیاری داشته‌اند و در تلاش بود اقدامات مهمی صورت دهند. من وی را شخصیتی می‌دانم که مسیر درست حقیقت‌یابی را پیدا کرده و در این مسیر به طور کامل پیش رفته است. 

درگاهی‌پور اظهار کرد: زندگی مرضیه حدیدچی  به اندازه‌ای پربار است که نمی‌توان تنها بخشی از آن را انتخاب کرد و به آن اشاره داشت؛ بهترین کار است که کتاب زندگی‌نامه ایشان را خواند. با این وجود من یکی از مهم‌ترین نقاط عطف زندگی مرضیه حدیدچی (دباغ) را ازدواج با آقای محمدحسن دباغ می‌دانم. 

وی افزود: از عقیده من پشت هر زن موفقی نیز مردی قرار دارد که از او حمایت می‌کند. او پنج روز پس از ازدواجشان به تهران مهاجرت می‌کنند و پر از سوال هستند. تمامی مسائلی که در پیرامون ایشان می‌گذشته سوالات بیشتری را برایشان ایجاد می‌کرده است. یکی از بهترین کارهایی که یک همسر می‌تواند انجام دهد، پر و بال دادن به زوج خود است و آقای دباغ نیز این کار را برای مرضیه حدیدچی کرد چرا که باور داشت نمی‌توانست تمامی سوالات او را جواب دهد. 

پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: به دنبال این مسئله مرضیه حدیدچی به نزد آیت‌الله سعیدی رفت و پیش او آموزش دید تا فعالیت‌های سیاسی انجام دهد. از نظر من زندگی مرضیه حدیدچی همواره در اوج قرار داشته و با توجه به زمان همواره مبارزاتی انجام داد. وی همواره به دنبال پاسخ سوالات خود بوده‌د و هدف‌های خود را با کمک امام خمینی (ره) و آیت‌الله سعیدی یافت. 

درگاهی‌پور اظهار کرد: ایشان در سال‌های ۵۴ تا ۵۶ به چهره‌های مهم مبارز تبدیل می‌شوند و پس از آن نیز در کشورهای مختلف دوره‌های سخت نظامی گذراندند. وی شیفته شخصیت امام خمینی (ره) بوده و در فرانسه محافظ حضرت امام شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول