اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

سردار شکارچی: جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس از اصلی‌ترین مؤلفه‌های مدیریت دانش نظامی است

معاون تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمع‌آوری و طبقه‌بندی اسناد دفاع مقدس، یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های مدیریت دانش است و فرماندهان و مسؤولان جدید نیروهای مسلح می‌توانند از این دانش بسیار ارزشمند استفاده کنند.

سردار شکارچی: جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس از اصلی‌ترین مؤلفه‌های مدیریت دانش نظامی است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سردار ابوالفضل شکارچی معاون تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح عصر امروز(سه‌شنبه 28 آبان‌ماه) در بازدید از مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه گفت: افراد فعال در حوزه اسناد دفاع مقدس در راستای تحقق یکی از مهم‌ترین فرامین فرماندهی کل قوا یعنی حفظ و مستندسازی اسناد دوران دفاع مقدس گام برداشته‌اند.

وی افزود: اسناد دفاع مقدس یکی از ارزشمندترین اسنادی هستند که می‌تواند در آینده راه را به دیگران نشان داده و تجربیات گذشتگان را به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

 معاون تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه جمع‌آوری و طبقه‌بندی اسناد دفاع مقدس یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های مدیریت دانش است، تصریح کرد: فرماندهان و مسئولان جدید نیروهای مسلح در حال و آینده می‌توانند از این دانش بسیار ارزشمند و بزرگ که به پاش خون‌های مقدس و طیب و طاهری ریخته شده و به راحتی به دست نیامده و تعداد بسیاری برای گردآوری آن به خون غلتیدند و زحمات فراوانی برای خلق آن کشیدند، استفاده کنند.

وی ادامه داد: این اسناد اگر جمع‌آوری نمی‌شد، هر کار دیگری را برای آینده باید از صفر شروع می‌کردیم، اما اکنون گنجینه عظیمی در اختیار داریم که می‌تواند هم دانش را انتقال دهد و هم تعالی‌بخش باشد؛ موضوع دیگر این است که از تحریف دفاع مقدس در آینده نیز با انتشار اسناد جنگ تحمیلی جلوگیری می‌شود.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ضمن تاکید بر استفاده صحیح از اسناد دفاع مقدس تاکید کرد: این گنجینه در صورتی که به درستی از آن بهره‌برداری شود، می‌تواند مؤلفه پیشگیری‌کننده از تحریف رخدادهای دفاع مقدس باشد؛ چرا که نسل‌ها جابه‌جا می‌شوند به نحوی که امروز به ندرت در یگان‌های رزم و رده‌های نیرو‌های مسلح فرماندهان دوران دفاع مقدس کمتر حضور دارند و حتی برخی از این عزیزان بعد از دوران جنگ تحمیلی وارد نیرو‌های مسلح شدند.

وی افزود: چنانچه بخواهیم فرهنگ دفاع مقدس را در عرصه‌ها و ابعاد گوناگون به نسل‌های فعلی و آتی منتقل کرده و از تحریف دفاع مقدس جلوگیری کنیم، باید پیروزی‌ها و حتی شکست‌ها را در کنار هم روایت کرد.

سردار شکارچی گفت: نکته دیگر مربوط به تحقیق و پژوهش‌های علمی است که از این اسناد می‌توان به دست آورد تا به وسیله آن، واقعیت‌های دفاع مقدس را به تصویر کشید. در کنار این، اهالی فرهنگ و هنر نیز می‌توانند از اسناد دفاع مقدس به‌منظور تولید آثار بهره ببرند چرا که از این‌ گنجینه عظیم‌ می‌توان برای تولید ده‌ها اثر فرهنگی و هنری استفاده کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: حتی می‌توانیم به واسطه این گنجینه عظیمی که در اختیار داریم، فرهنگ خودمان را به جبهه مقاومت و سایر ملل و‌ نهضت‌های آزادی‌بخش منتقل کنیم که این خود یک توانمندی در برابر جبهه استکبار و نظام سلطه محسوب می‌شود؛ پس این کار می‌تواند برکات زیادی برای نظام و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته باشد.

پایان پیام/ ت 95

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول