اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سقوط از کوه صفه اصفهان، 2 کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در دو حادثه سقوط از کوه صفه اصفهان 2 جوان فوت و یک نفر خانم نیز مصدوم شد.

سقوط از کوه صفه اصفهان، 2 کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت

فرهاد کاوه آهنگران سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در ساعت ۶ و ۱۵ دقیقه روز جمعه ۲۷ آبان ماه پیرو تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی مبنی سقوط دو آقا حدوداً ۳۰ ساله از مسیرهای خطرناک و پرتگاهی کوه صفه، بلافاصله سه اکیپ تخصصی نجات در کوهستان از ایستگاه شماره ۱۲ و ایستگاه شماره ۳ این سازمان به محل حادثه اعزام شدند.

 

وی با بیان اینکه این اشخاص بخاطر شدت ضربه سقوط در دم جان باخته بودند، افزود: پیکر بی‌جان این افراد با رعایت کلیه اصول ایمنی، استفاده از برانکارد و ایجاد کارگاه‌های عملیاتی کار با طناب از ارتفاع به پایین منتقل و تحویل عوامل انتظامی شد و  پایان عملیات نیز در ساعت ۱۱ اعلام شد.

 

سقوط خانم حدوداً ۴۰ ساله در زیرین قله کوه صفه

آهنگران ادامه داد: در حادثه‌ای دیگر در ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه روز جمعه پیرو تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی مبنی سقوط ۳ متری خانمی حدوداً ۴۰ ساله در قسمت زیرین قله کوه صفه، بلافاصله چهارمین اکیپ تخصصی نجات در کوهستان از ایستگاه ۱۲ و ۱۳ به علت مشغول بودن سه اکیپ تخصصی در حادثه سقوط دیگر در قسمتی دیگر از کوه صفه  به محل حادثه اعزام شدند.

 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان بیان کرد: شخص مذکور که از ناحیه لگن شدیداً آسیب دیده بود را با رعایت کلیه اصول ایمنی و با استفاده از برانکارد حمل مصدوم از ارتفاع به محل امن منتقل و تحویل عوامل اورژانس دادند و پایان عملیات نیز در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه اعلام شد.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود هرگز بدون آشنایی به فنون کوهنوردی و تجهیزات مناسب و از مسیرهای فرعی و نا ایمن اقدام به صعود از کوه نکنید.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ع/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول