اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تشکلات کارگری اعتقاد و التزام به نظام و انقلاب دارند/ مخالف حذف ماده ۴۱ قانون کار هستیم

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در ارتباط با حوادث اخیر در کشور، گفت: تشکلات کارگری اعتقاد و التزام به نظام و انقلاب دارند و از روز شروع اغتشاشات بیانه دادیم و در مجامع مختلف از نظام و انقلاب اسلامی دفاع کردیم.

تشکلات کارگری اعتقاد و التزام به نظام و انقلاب دارند/ مخالف حذف ماده ۴۱ قانون کار هستیم

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،نصرالله دریابیگی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت ۲۹ آبان سالروز تصویب قانون کار اظهار کرد: قانون کار پس از قانون اساسی دومین قانون بزرگ و جامع کشور است که تقریبا ۶۰ درصد از جمعیت کشور را در بر می‌گیرد.

وی افزود: ۲۹ آبان نقطه عطف محو قانون طاغوت در جمهوری اسلامی ایران است و کارگران از زیر سلطه سرمایه‌داران و طاغوت، رهایی یافتند.

نائب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور، خاطرنشان کرد: امسال افزایش ۵۷ درصدی مطرح است اما در عمل محقق نشده است.

دبیر  اجرایی خانه کارگر مازندران، ادامه داد: زمزمه‌هایی مبنی بر حذف ماده ۴۱ قانون کار به گوش می‌رسد که اعلام می‌کنیم این امر به صلاح نیست.

دریابیگی عنوان کرد: بیش از دو سال است کارگران ساختمانی منتظر تمدید بیمه از سوی دولت هستند که عملی نشده است.

وی بیان کرد: دولت باید کنار حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی بدنبال حل مشکل بیمه بیکاری کارگران ساختمانی نیز باشند.

نایب رئیس کانون بازنشستگان کشور اعلام کرد: در حال حاضر بسیاری از ماده‌های قانون کار به ویژه ۴۱، ۹۶ و ۱۱۱ اجرا نمی‌شود و این مورد مطالبه کارگران است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به فعالیت ۲۰ هزار بانوی عضو خانه کارگری در مازندران، گفت: از مجموع ۸۰ هزار کارگر ساختمانی تنها ۴۵ هزار کارگر دارای بیمه هستند و مابقی فاقد بیمه هستند.

دریابیگی افزود: طبق ماده ۱۸ شهرداری‌ها موظف به ایجاد توقفگاه برای کارگران هستند که تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی مطرح کرد: در استان مازندران به جز دو شهر بابل و آمل در سایر شهرها، شهرداری این مطالبه کارگران ساختمانی را تمکین نمی‌کنند.

نایب رئیس کانون بازنشستگان کشور تاکید کرد:  مشکل عمده کارگران قانون کار نیست بلکه سوءمدیریت، واردات است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران ادامه داد: ما مخالف حذف ماده ۴۱ قانون کار هستیم و مجدانه از دولت می‌خواهیم که از کارگران حمایت کند.

دریابیگی عنوان کرد: ما با اصلاحات قانون کار موافقیم و باید دولت، کارفرما و کارگر بنشیند و با کارشناسی اصلاحات انجام گیرد؛ قانون کار بدرستی اجرا نمی‌شود.

وی ادامه داد: بحث حوادث کار ریشه در ناعدالتی دارد و کارگری که دغدغه‌های متعدد معیشتی دارد قطعا ذهنش به طور کامل متمرکز نیست و لذا در سایه کمرنگ بودن نظارت‌ها این حوادث رخ می‌دهد.

نائب رئیس کانون بازنشستگان کشور تاکید کرد: ما معتقدیم قانون کار هم در اجرا و هم در اصلاح دارای مشکلاتی است که نیازمند اصلاح در اجرا و تدوین است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: بدهی دولت به تامین اجتماعی مشکلاتی را برای بازنشستگان و کارگران ایجاد کرده است که امیدواریم بزودی مرتفع شود.

دریابیگی متذکر شد: جامعه کارگری التزام ویژه به نظام و انقلاب دارد و پایبند اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند.

وی یادآور شد: با وجود پیگیری‌های مکرر تاکنون نتوانستیم حتی یک جلسه با استاندار مازندران برگزار کنیم و این امر مورد مطالبه کارگران استان است و از استاندار مازندران انتظار عنایت ویژه به کارگران داشته باشند.

در ادامه علی اکبر نودهی نائب رئیس انجمن صنفی استادکاران و انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران در ارتباط با حوادث اخیر در کشور، اظهار کرد:کارگران پشت نظام ایستاده‌اند و با تمام قوا در راستای اهداف نظام حرکت می‌کنند.

وی در ارتباط با حوادث کارگری،بیان کرد: تاکنون ۳۰ هزار نفر از کارگران در ارتباط با حوادث ناشی از کار آموزش دیده‌اند.

اکبری با اعلام اینکه شهرداری‌ها برای ایجاد پایگاه‌ها کار در استان مازندران همکاری نمی‌کنند، گفت: در استان هیچ همکاری انجام نمی‌شود. در استان مازندران تنها در آمل و بابل مکانی در اختیار انجمن قرار داده‌اند.

اکبری در ارتباط با وضعیت بیمارستان تامین اجتماعی در شرق استان،گفت: این بیمارستان در اختیار دانشگاه پیام نور قرار گرفته درخواست ما این است که این مجموعه که برای بیمه شدگان است به مجموعه کارگری برگردد.

پایان پیام/۸۶۰۰۴/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول