اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

عضو هیات علمی دانشگاه: برخی اساتید تصویر اشتباهی از غرب برای دانشجویان ترسیم کرده‌اند

عضو هیات علمی دانشگاه گفت: برخی اساتید دانشگاه تصویر اشتباهی از غرب برای دانشجویان درست کرده اند و برعکس سیکل معیوبی از دستاوردهای جمهوری اسلامی درست کرده اند که باعث خودکم بینی دانشجویان از دستاوردهای انقلاب اسلامی شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه: برخی اساتید تصویر اشتباهی از غرب برای دانشجویان ترسیم کرده‌اند

مریم ملاباقر عضو هیات علمی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: متاسفانه جامعه نخبگانی و اساتید ما تصویر اشتباهی از غرب برای دانشجویان درست کرده اند و برعکس سیکل معیوبی از دستاوردهای جمهوری اسلامی درست کرده اند که باعث خود کم بینی دانشجویان از دستاوردهای انقلاب اسلامی شده است.

وی افزود: متاسفانه این افراد فقط از شرایط موجود انتقاد می کنند بدون این‌که کوچکترین راهکار و پیشنهادی برای حل مسائل کشور ارائه دهند. 

این عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: متاسفانه اساتید دانشگاه جامعه نخبگانی کشور را از صعود و پیشرفت ایران علی‌رغم جنگ و مطلع نکرده، الگوسازی برای جوانان انجام نشده و  فضای مجازی در کشور نیز رصد و مهار نشده است.

وی عنوان کرد: باید بپرسیم که اصلا خود اساتید چه نقشی در ایجاد و تثبیت کوتاه نگری ها در جامعه دارند؟ بعضی وقت ها خود  اساتید منشا این خودکم بینی‌ها هستند و آن‌چنان مقهور فرهنگ غرب شدند که پیشرفت های کشور را اصلا نمی‌بینند.

ملاباقر اظهار کرد: باید با دانشجویان متخلف بنا به نص صریح قانون برخورد شود، راهکار قانونی هم این است که اگر دانشجویی 3 جلسه غیبت داشته باشد باید حذف درس شود، همین یک قانون ساده اگر رعایت می شد و با قانون با دانشجویان خاطی برخورد می شد شاهد اتفاقات ناگوار و هنجار شکنی در دانشگاه ها نبودیم.

عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به اینکه اساتید با سکوت خودشان به اغتشاشات دامن زدند، گفت: متاسفانه  برخی  اساتید از اول پتانسیل استاد تراز انقلاب را نداشتند، عافیت طلبی و عدم شفاف سازی و روشنگری دانشگاه ها با برگزاری به موقع دوره های دانش افزایی در وضعیت فعلی بعضی اساتید دانشگاه ها و همراهی با اغتشاش گران در حوادث اخیر بی تاثیر نیست.

ملاباقر در ادامه گفت: اساتید دانشگاه پتانسیل خوبی هم در تهییج و هم در اغنای دانشجویان دارند و باید از ظرفیت آن ها برای اغنای دانشجویان استفاده کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به راهکاری اجرایی در حوادث اخیر دانشگاه‌ها گفت: قانون گذاری باید از وزارت علوم، کارکنان و اساتید شروع شود و نباید فقط از دانشجویان توقع تغییر داشته باشیم.

وی افزود: به جای صحبت‌های کلی، شاخص‌های کمی باید تعیین شود، مثلا  برای پوشش در مراکز رسمی و دانشگاه ها باید حد حجاب و پوشش رعایت شود و از این قانون نباید کوتاه آمد، همان‌طور که در تمام دنیا این حد حجاب رعایت می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه در پایان تاکید کرد: باید با حوادث اخیر و متخلفان برخورد قانونی شود و  از رفتارهای سلیقه‌ای پرهیز شود، مثلا در قضایای اخیر باید با دانشجویانی که 3 جلسه کلاس نرفتند قانونی برخورد و این ترم حذف شوند.

پایان پیام/ ت 55

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول