اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردوغان: طولانی‌شدن جنگ اوکراین، خطرات را افزایش می‌دهد

رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با همتای روسی خود ضمن تاکید بر لزوم احیای مذاکرات بین مسکو و کی‌یف، گفت دیدار سران اطلاعاتی روسیه و آمریکا در آنکارا نقش مهمی در کاهش تنش داست.

اردوغان: طولانی‌شدن جنگ اوکراین، خطرات را افزایش می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (جمعه) درباره خطرات طولانی‌شدن جنگ اوکراین برای امنیت جهانی و بحران غذایی هشدار داد.

اردوغان طی بیانیه‌ای با تسلیت گفتن به قربانیان آتش‌سوزی اردوگاه جبالیا در نوار غزه، گفت: «ما از کشته شدن ۲۱ فلسطینی از جمله کودکان در فاجعه آتش سوزی در نوار غزه بسیار متأسف هستیم».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان با اشاره به گفتگوی تلفنی خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای، توضیح داد:‌ «طولانی شدن جنگ روسیه و اوکراین خطرات را افزایش می‌دهد، بنابراین مذاکرات دیپلماتیک باید احیا شود».

وی درباره پیشنهاد پوتین برای ایجاد قطب گازی در ترکیه، اظهار داشت: «تیم‌های مسئول، مطالعات فنی، حقوقی و تجاری را برای رسیدن به اهداف مشترک در اسرع وقت انجام خواهند داد».

رئیس جمهور ترکیه در این تماس تلفنی با اشاره به دیدار «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه در آنکارا، گفت: «نشست رؤسای اطلاعات روسیه و آمریکا در ترکیه نقشی اساسی در کاهش تنش‌های بی‌دلیل در عرصه میدانی داشت».

به نوشته آناتولی، دفتر اردوغان نیز اعلام کرد که او از پوتین به‌دلیل موضع سازنده‌اش در تمدید قرارداد صادرات غلات از بنادر اوکراین تشکر کرد.

وی پیش از این نیز با بیان اینکه هیچ برنده‌ای در جنگ اوکراین و هیچ بازنده‌ای در صلح وجود نخواهد داشت، گفته بود:‌ «ما به دنبال این هستیم که رؤسای جمهور روسیه و اوکراین را در یک میز برای مذاکره گرد هم بیاوریم». (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول