اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کمک 29 میلیون یوروی اتحادیه اروپا به تاجیکستان

اتحادیه اروپا برای بهبود بخش انرژی و تامین آب آشامیدنی مناطق روستایی تاجیکستان به این کشور 29 میلیون یورو کمک بلاعوض اختصاص می‌دهد.

کمک 29 میلیون یوروی اتحادیه اروپا به تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، تاجیکستان و اتحادیه اروپا توافقنامه‌ای را  برای تخصیص 29 میلیون یورو کمک بلاعوض برای حمایت از بخش انرژی و تامین آب آشامیدنی مناطق روستایی این کشور امضا کردند.

این موافقت‌نامه در حاشیه کنفرانس منطقه‌ای اتحادیه اروپا به مناسبت معرفی پروژه جدیدی با نام روابط انرژی پایدار در آسیای مرکزی» (SECCA) در سمرقند و توسط «دلیر جمعه»، وزیر انرژی و منابع آب تاجیکستان و «ماریاتو یاگر»، معاون مدیرکل در امور شرکات بین المللی کمیسیون اروپا، به امضا رسید.

طبق این سند اتحادیه اروپا برای حمایت از بخش انرژی پایدار 15 میلیون یورو و تامین مناطق روستایی با آب آشامیدنی و بهداشت 14 میلیون یورو ارائه می‌کند.

بنابر سخنان وزیر انرژی و منابع آب تاجیکستان، این وجوه برای بهبود زیرساخت های انرژی و دستیابی به اهداف راهبردی تامین استقلال انرژی کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: دولت تاجیکستان پیوسته در حال اصلاح بخش انرژی است و کمک های فنی برای بهبود بیشتر این روند بسیار ضروری می باشند.

شایان ذکر است که به میزبانی ازبکستان روز 17 نوامبر در سمرقند کنفرانس منطقه ای در زمینه معرفی پروژه جدید اتحادیه اروپا با نام «همکاری پایدار انرژی در آسیای مرکزی» آغاز و امروز به پایان می رسد.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول