اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تحقیر و سرزنش ترودو توسط رئیس‌جمهور چین+فیلم

تصاویری از گفت‌وگوی شی جین‌پینگ با جاستین ترودو در حاشیه کنفرانس گروه ۲۰ در بالی منتشر شده که در آن شی، ترودو را با سرزنش شدید، تحقیر می‌کند.

تحقیر و سرزنش ترودو توسط رئیس‌جمهور چین+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصاویری از گفت‌وگوی شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین با جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا در حاشیه کنفرانس گروه ۲۰ در بالی اندونزی منتشر شده که در آن شی، ترودو را با سرزنش شدید وی تحقیر می‌کند. 

به گزارش دیلی میل، دوربین‌ها تصاویری را از گفت‌وگوی داغ دو رهبر در بالی اندونزی شکار کردند که در آن رئیس‌جمهور چین، نخست‌وزیر کانادا را به باد انتقاد گرفته است. شی از این گله‌مند است که چرا جزئیات نشست آنها که یک روز قبل از آن برگزار شده، توسط منابع دولت کانادا به رسانه‌ها درز کرده است. 

منابع کانادایی گزارش داده بودند که ترودو در اولین گفت‌وگوی دو طرف بعد از بیش از سه سال، نگرانی‌های جدی را درباره دخالت احتمالی پکن در امور داخلی اُتاوا مطرح کرده است. 

به نوشته دیلی میل، شی در این ویدئو در حالی که سعی دارد با لبخند خشم خود را پهان کند، شکار دوربین‌های خبرنگاران کانادایی شد و به ترودو که حالت چهره‌اش معذب‌تر می‌شود، می‌گوید: «هر چیزی که دیروز درباره آن صحبت کردیم به مطبوعات درز کرده و این مناسب نیست». ترودوی حیرت‌زده که کلمه‌ای برای گفتن پیدا نمی‌کند، فقط سرش را تکان می‌دهد، در حالی که شی به حرفهایش ادامه می‌دهد و می‌گوید: گفت‌وگو (ما) اینطوری انجام نشد.  

در ادامه این برخورد، ترودو که می‌داند منابع دولت کانادا جزئیات دیدارش با شی را فاش کرده‌اند، بجای مورد توجه قرار دادن نگرانی رئیس‌جمهور چین، با این ادعا که «خُب، ما در کانادا به گفت‌وگوی آزاد و صریح اعتقاد داریم، که همچنان به آن ادامه خواهیم داد. به توجه برای کار با هم به شکلی سازنده، ادامه می‌دهیم اما مواردی وجود دارد که در مورد آن‌ها اختلاف‌نظر خواهیم داشت»، جو را بدتر می‌کند.  

در ادامه حالی که ترودو حرف می‌زند، شی به نظر ناامید می‌رسد و از تماس چشمی با وی خودداری می‌کند. در نهایت شی برای پایان دادن به این مکالمه دستش را به سمت ترودو برای دست دادن جلو می‌برد و با لبخند به دوربین، نخست‌وزیر کانادا را که هنوز مبهوت به نظر می‌رسد، سرگردان رها می‌کند. 

اُتاوا در هفته‌های اخیر  بعد از سال‌ها تنش در روابط بین دو کشور، دولت چین را به مداخله در «نهادهای دموکراتیک» و سیستم قضایی خود متهم کرده است.

 

 

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول