اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فارس من| هزینه ثبت نام کنکور دکتری را کاهش دهید

برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی خواستار کاهش هزینه ثبت نام کنکوردکتری شدند.

فارس من| هزینه ثبت نام کنکور دکتری را کاهش دهید

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار کاهش هزینه ثبت نام کنکور دکتری شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند:

"در سنوات اخیر شاهد بودیم سازمان سنجش هر ساله افزایش غیرمنطقی در هزینه ثبت‌نام آزمون‌های مختلف اعمال کرده است. به طور مثال هزینه آزمون دکتری ۱۴۰۲ نسبت به آزمون سال ۹۹ افزایش ۵ برابری را تجربه کرده است و نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۸۰ درصد افزایش داشته است (حدود دو برابر نرخ تورم سالانه).

این در حالی است که مخاطب این آزمون قشر دانشجو است و تحمیل این هزینه‌ها برایشان خصوصا در شرایط اقتصادی کنونی اصلاً منصفانه نیست. انتظار می‌رود نظارت دقیق‌تری بر این مورد صورت پذیرد."

حمید عربی سردبیر این پویش سامانه فارس من در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: مبلغی که می‌خواهند اعمال کنند  غیر منطقی است و هیچ منطقی پشت آن وجود ندارد.

* هزینه کنکور از نرخ تورم بیشتر است

وی در ادامه افزود: هزینه ثبت‌نام کنکور دکتری از نرخ تورم هم بیشتر است و مخاطب کنکور بیشتر قشر دانشجوست و معمولا شغل و درآمد خاصی ندارند و به نظرم خیلی جالب نیست که هزینه ها اینقدر زیاد باشد.

سردبیر این پویش اضافه کرد: در حال حاضر با این وضعیت اقتصادی این افزایش هزینه عادلانه نیست و من در اطرافیانم می‌بینم که پرداخت هزینه‌ها واقعا مشکل است و درباره مبلغ اگر بخواهم بگویم مبلغ ۳۷۵ هزار تومان شده است یعنی پنج برابر افرایش یافته از سال ۱۳۹۹، مبلغ قبلی حدود ۲۱۰ هزار تومان بود و نسبت به پارسال ۸۰ درصد افزایش قیمت داشته است و ۲ برابر تورم سال قیمت‌ها افزایش یافته است.

عربی افزود: اتفاق افزایش قیمت آزمون ها فقط نه در کنکور دکتری بلکه در دیگر آزمون‌ها هم در حال اعمال شدن است و ما خواستار این هستیم که جوابی بگیریم و افزایش قیمت‌ها منطقی شود و نظارتی  بر روی سازمان سنجش  داشته باشند تا  هر قیمتی که می‌خواهند را اعمال نکنند و سوالی که وجود دارد این است که این مبلغ برای چه کاری از داوطلبان گرفته می‌شود؟

پایان پیام/ ت 100

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول