اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نرخ بیکاری در استان مرکزی کاهش یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرکزی گفت: نرخ بیکاری استان مرکزی در تابستان امسال نسبت به پارسال یک وسه دهم درصد کاهش یافته و به ۶.۴درصد رسیده است.

نرخ بیکاری در استان مرکزی کاهش یافت

جمشید امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: نرخ بیکاری استان مرکزی در تابستان امسال نسبت به پارسال یک وسه دهم درصد کاهش یافته و به ۶.۴درصد رسیده است.

وی افزود: طبق آمار، تعداد جمعیت ۱۵ سال و بالاتر استان یک میلیون و ۱۳۲ هزار نفر است که از این تعداد ۳۸۵ هزار نفر شاغل و ۳۳ هزار نفر نیز بیکار هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرکزی با اشاره به هفته کارآفرینی ادامه داد: ۳۰ برنامه مختلف در هفته کارآفرینی استان مرکزی برگزار می‌شود که ۲۳ برنامه به صورت حضوری، ۷ برنامه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

امیدی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، استارتاپ، آموزش همگانی تشکیل تعاونی‌ها و معرفی سرفصل‌های تسهیلات و معرفی سامانه‌های اداره کل مرتبط با حمایت از کارفرمایان، فارغ‌التحصیلان متقاضیان اشتغال به‌صورت مستقل از جمله عناوین این برنامه‌هاست.

وی افزود: هم اینک ۹ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در استان فعال است که از این تعداد ۲ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی امسال مجوز فعالیت گرفته اند.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول