اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تذکرات شفاهی نمایندگان مجلس/ بازاریان با عاملان ناامنی همراهی نکردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پارلمان در تذکرات شفاهی خود به موضوعات ناآرامی های اخیر، مشکلات کشاورزان، نهاده های دامی و ... اشاره کردند.

تذکرات شفاهی نمایندگان مجلس/ بازاریان با عاملان ناامنی همراهی نکردند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه 25 آبان در تذکرات شفاهی خود به موضوعات ناآرامی های اخیر، مشکلات کشاورزان، نهاده های دامی و ... اشاره کردند.

* بازاریان با عاملان ناامنی همراهی نکردند

محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در تذکر شفاهی خود گفت: جمع کثیری از مردم اثبات کرده‌اند که پشتیبان نظام هستند و تنها تعداد چند نفری محدود که از خارج هدایت می‌شوند کاسبان را مجبور به تعطیل کردن واحدهایشان می‌کنند البته بازاریان همراهی نکرده‌اند اما شأن ما و سیستم قضایی این است که در این رابطه تدبیری بیاندیشیم.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس تصریح کرد: ما باید در حمایت از کاسبان که به دفاع از نظام و اقتدار مملکت مقابل اغتشاشگران ایستاده‌اند، با افرادی که سعی کردند کسب و کار آنها را تعطیل کنند، به طور ویژه برخورد کنیم.

وی تأکید کرد: مجلس باید در چند هفته اخیر یک جلسه‌ای به صورت غیرعلنی برگزار می‌کرد تا زوایای این مسئله به طور دقیق بررسی شود و این انتظاری است که از هیأت رئیسه مجلس داشتیم.

* دامداری در حال نابودی و کشاورزان گرفتار مسائل مختلفی هستند

کیومرث سرمدی واله نماینده مردم اسدآباد در مجلس در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان و دامداران به عنوان سرمایه های کشور در تامین امنیت غذایی و اشتغال نقش بسزایی دارند، اما دامداری در حال نابودی و کشاورزان گرفتار مسائل مختلفی هستند. ناتوانی دولت در تهیه سبد کود و کمبود و گرانی بیش از حد کود کشاورزان، از جمله موارد قابل تذکر است.

 وی افزود: الگوی کشت با تاخیر 50 روزه شروع شده و این موضوع تصمیم گیری را برای کشاورزان سخت کرده است. کشاورزی قراردادی نیز انجام نشده و حمایت از کشاورزان صورت نگرفته است. کشاورزان به دلیل کمبود آب با مسائل و مشکلات مختلفی مواجه هستند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس یادآور شد: دامداری نیز در حال نابودی است، متاسفانه نهاده های دامی 5 تا 6 برابر گرانتر شده است، گرفتاری دامداران ممکن است سبب شود که سال آینده در تهیه دام های سبک و سنگین دچار مشکل شویم.

* آل سعود باید پاسخ دندان شکنی دریافت کند

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان  در تذکر شفاهی خود، گفت: این روزها انتظار داریم دستگاه دیپلماسی در مقابل یاوه گویی دولت فرانسه و انگلیس واکنش جدی نشان دهد، دین ما می گوید در مقابل دشمنان اگر کوتاه بیایید آن ها جلو خواهند آمد.

وی ادامه داد: گستاخی کشور فرانسه در حد ریاست جمهوری و برخی دیگر از کشورها در دفاع از آشوبگران و افراد هرزه مقیم آن کشورها و منافقین تروریست که بیش از 17 هزار نفر از مردم مظلوم ایران و عراق را به قتل رساندند جای سکوت نیست و برخورد جدی می طلبد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تصریح کرد: آن ها که برای تامین سوخت خود به عهد قجر برگشته اند و هر روز خیابان های آن ها شاهد اعتراضات مردمی است و با آن ها برخورد جدی می کنند در جایگاهی نیستند که برای ما تصمیم بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: آل سعود که زن را برده ای بیش نمی داند و حق انتخابی در آن وجود ندارد، یک حکومت ذلیلی که در مقابل ملت پابرهنه یمن زمین گیر شده کمتر از آن است که فتنه گری کند و باید پاسخ دندان شکنی دریافت کند.

فلاحی در پایان از بازاریان که در مقابل آشوبگران داعشی تسلیم نشده اند، قدردانی کرد.

* حل مشکل ترخیص کامیون ها و کِشنده ها در دستور کار مجلس قرار گیرد

محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در تذکر شفاهی خود گفت: در اجرای بند 3 ماده 10 قانون احکام برنامه های توسعه ای کشور، کامیون ها و کِشنده ها که وارد کشور می شود، باید ترخیص شوند و تقاضا می کنم این موضوع به منظور حل مشکل ناوگان فرسوده حمل و نقل کشور مجدداً در دستور کار قرار گیرد.

* کمیسیون اجتماعی طرح بکارگیری و ساماندهی کارکنان دستگاه های اجرایی را به مجلس بفرستد

حسن همتی نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس در تذکری شفاهی گفت: وزارت علوم به ویژه سازمان سنجش چرا داوطلبان کشور را تعیین تکلیف نمی کند؟ افرادی به علت ادعای تقلب دچار مشکل شده اند، اگر مستند قانونی دارید، عمل کنید. با احتمال و تصور نمی شود با آبروی مردم بازی کرد. این افراد را تعیین تکلیف و خانواده آنها را از این استرس خارج کنید.

وی ادامه داد: اگر به هر طریقی سوالات به بیرون درز کرده، مشکل مدیران است و به مردم ارتباطی ندارد، باید با مدیران متخلف برخورد شود.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس یازدهم اضافه کرد: حقوق 15 درصدی دولت طبق قانون باید به خزانه معین استان واریز و به شهرستان مربوطه داده شود، تا به این دقیقه هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته و ظاهراً جداول کاهش داده شده اند. شهر حوزه انتخابیه اینجانب دارای معدن طلا می باشد، با این اقدام شهرهای دارای معادن طلا دچار مشکل شده اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: از کمیسیون اجتماعی درخواست دارم طرح بکارگیری و ساماندهی کارکنان دستگاه های اجرایی هر چه سریعتر مجدداً به مجلس بازگردانده شود. امروز 27 نوع حقوق پرداخت می شود، حذف شرکت های واسطه واقعاً لازم است، برخی از شرکت ها حقوق را نصف پرداخت می کنند و بیمه ها را نیز واریز نمی کنند. بیش از یک میلیون نفر منتظر این طرح هستند.

همتی افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد افزایش معدل ظلم است و با این مصوبه فرزند کارگر تا آخر کارگر و فرزند کسانی که به قدرت و پول دسترسی دارند، می توانند در بهترین دانشگاه ها درس بخوانند، این ترویج سرمایه داری و ظلم است. قرار نیست هر کس پول داشته باشد، در بهترین رشته ها تحصیل کند، رئیس جمهور مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را حل و فصل نماید تا مردم از این مشکل رهایی یابند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول