اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

امسال آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع شاهرود رخ نداد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود گفت: امسال آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع این شهرستان رخ نداد و آموزش همیاران طبیعت از مهم‌ترین عوامل پیشگیری بود.

امسال آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع شاهرود رخ نداد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، محمدرضا کشاورزیان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌های گذشته آتش‌سوزی‌های متعددی با مساحت کوچک و بزرگ در جنگل‌ها و مراتع استحفاظی عرصه‌های منابع طبیعی شاهرود رخ می‌داد؛ اما با مدیریت، برنامه‌ریزی و کارگاه‌های ترویجی در سال جاری هیچ‌گونه آتش‌سوزی تاکنون اتفاق نیفتاده است.

وی از جذب بیش از ۳۰۰ نفر همیار طبیعت خبر داد و گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی پس از جذب همیاران طبیعت در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با شورا و دهیاری‌های روستاهای حاشیه جنگل در راستای فعالیت‌های قبل و بعد از وقوع آتش‌سوزی منعقد شد.

کشاورزیان عنوان کرد: کلاس‌های متعدد تئوری و عملی پیشگیری از آتش‌سوزی برای بهره‌برداران و مرتع‌داران شهرستان شاهرود برگزار شد.

وی از برگزاری چهار رزمایش حفاظتی به‌منظور آمادگی نیروهای رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود خبر داد و افزود: برگزاری کلاس‌های مستمر آموزشی برای نیروهای منابع طبیعی شهرستان از دیگر اقدامات این اداره در راستای پیشگیری از آتش‌سوزی بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود با بیان اینکه بازدید مستمر و آزمایش لوازم اطفای حریق این اداره در دستور کار است، ادامه داد: گشت نیروهای حفاظتی به‌ویژه روزهای تعطیل در جنگل‌های هیرکانی اَبر، قطری و جنگل سوزنی‌برگ چهارباغ به‌منظور پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی به‌طور مستمر انجام می‌شود.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول