اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یک کرسی فاصله جمهوری‌خواهان تا دستیابی به اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا

جمهوری‌خواهان با تصاحب یک کرسی دیگر، تنها یک کرسی تا حدنصاب ۲۱۸ برای دستیابی به اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا فاصله دارند.

یک کرسی فاصله جمهوری‌خواهان تا دستیابی به اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق نتایج به روز شده پایگاه real clear politics از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، جمهوری‌خواهان توانسته‌اند ۲۱۷ کرسی از ۲۱۸ کرسی مورد نیاز برای دستیابی به اکثریت در مجلس نمایندگان این کشور را تصاحب کنند تا در یک قدمی کنترل این مجلس برای دو سال آینده قرار بگیرند. دموکرات‌ها تاکنون موفق به تصاحب ۲۰۶ کرسی شده‌اند.

 

جمهوری‌خواهان دوشنبه شب به پیروزی‌های بزرگی دست یافتند که اکثریت مجلس نمایندگان را برای آن‌ها تضمین می‌کند، گرچه به نظر می‌رسد فاصله برتری آن‌ها از دموکرات‌ها کم و بسیار پایین‌تر از انتظارها خواهد بود. 

کسب اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا به جمهوری‌خواهان این امکان را می‌دهد که برتری خود را که در سال ۲۰۱۸ پس از هشت سال حضور حداکثری در این مجلس به دموکرات‌ها واگذار کردند، پس بگیرند. 

در سنا هم در حالی که نتایج قطعی هنوز مشخص نشده و رقابت در جورجیا به دور دوم کشیده شده، دموکرات‌ها با تصاحب ۵۰ کرسی و با توجه به رای تعیین‌کننده کامالا هریس معاون بایدن، توانستند کنترل این مجلس را حفظ کنند. در این مجلس تاکنون نتیجه ۵۰ به ۴۹ است. 

اگر دموکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان را که در دو سال گذشته با ۲۲۰ کرسی در دست داشتند، از دست بدهند، کار برای بایدن به منظور تصویب قوانین در دو سال مانده از دولتش دشوار خواهد شد.

در حالی که حزب حاکم معمولاً کرسی‌های خود را در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا از دست می‌دهد، نامزدهای دموکرات بسیار بهتر از انتظارات عمل کرده‌اند و موج قرمز مورد انتظار جمهوری‌خواهان هرگز رخ نداد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول