اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پاسخ امارات به فشارهای آمریکا: میان شرق و غرب یکی را انتخاب نمی‌کنیم

اماراتی‌ها تلاش دارند در دوراهی ترسیم شده از سوی آمریکا و انتخاب شرق یا غرب گرفتار نشوند.

پاسخ امارات به فشارهای آمریکا: میان شرق و غرب یکی را انتخاب نمی‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنان روز گذشته «انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک «محمد بن زاید» نشان داد که اماراتی‌ها از آمریکا عصبانی هستند و نمی‌خواهند در دو راهی که واشنگتن برای آن‌ها و سعودی‌ها ترسیم کرده، گرفتار شوند. دو راهی که می‌گوید یا با ما هستید یا علیه ما.

به نوشته وبسایت العربی، «انور قرقاش» در سخنانی در کنفرانس سالانه «گفت‌و‌گوهای رهبردی ابوظبی» گفت که اگر امارات به این جمع‌بندی برسد که تصمیمی در راستای منافعش قرار دارد، به طور حتم آن را اتخاذ خواهد کرد، همچنان که در مصوبه اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت رخ داد.

او در ادامه گفت که انتخاب میان قدرت‌های بزرگ به نفع امارات نیست و برای توسعه اقتصادی و امنیتی خود محدود به چند کشور نخواهد بود، بلکه تلاش می‌کند ضمن گسترش همکاری‌های اقتصادی با شرق، به شراکت خود با کشورهای غربی در راه امنیت و ثبات منطقه ادامه دهد.

انور قرقاش همچنین تأکید کرد که امارات در تعمیق روابط خود با آمریکا و روابط راهبردی امنیتی خود با این کشور تردیدی ندارد، اما آمریکا نیز باید پایبندی خود را بیش از پیش به این روابط نشان دهد.

العربی در ادامه نوشت که سخنان انور قرقاش نشان می‌دهد که ابوظبی از سیاست دولت بایدن برای قرار دادن امارات در مسیر دو راهی انتخاب میان غرب و شرق عصبانی است.

از سوی دیگر روزنامه واشنگتن پست روز شنبه در گزارشی نوشت که سازمان اطلاعات آمریکا اقدام به تحقیقات محرمانه از فعالیت دیپلمات‌های اماراتی و حضورشان در محافل سیاسی آمریکا کرده‌ و در گزارشی ابوظبی را به بازی با نظام سیاسی آمریکا متهم کرده‌ است.

العربی در این راستا نوشت: اگر هدف اصلی از این اقدام سازمان  اطلاعات آمریکا پی بردن به لغزش و کار غیر قانونی نبوده باشد، باید پرسید که چه چیزی باعث شده واشنگتن تحرکات یک هم‌پیمان راهبردی خود را تحت نظر بگیرد؟ این نشان می‌دهد بیش از اینکه سازمان اطلاعات آمریکا به دنبال حقیقت باشد، با یک سوء نیت پنهان در پی این است که از نتایج گزارش خود برای فشار سیاسی بهره ببرد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول