اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

افزایش آب بها هیچ ارتباطی با ورود آب سد طالقان به شبکه آبرسانی آبیک ندارد

مدیر آبفای شهرستان آبیک علت کدورت و تغییر رنگ آب شرب در برخی از نقاط شهر آبیک را تشریح کرد و گفت: افزایش آب بها هیچ ارتباطی با ورود آب سد طالقان به شبکه آبرسانی شهر آبیک ندارد.

افزایش آب بها هیچ ارتباطی با ورود آب سد طالقان به شبکه آبرسانی آبیک ندارد

اسماعیل رحیمی در گفت و گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: تعرفه های آب بها کشوری است و در دفترچه تعرفه کل کشور، ضرایب هر شهر مشخص شده است.

وی افزود: عدد مصرف الگوی آب در شهر آبیک ۱۴ است و زمانی که مصرف آب بیش از این عدد الگو باشد به صورت تصاعدی، ضریب آب بها می خورد  و تعرفه آب بها افزایش می یابد.

مدیر آبفای شهرستان آبیک ادامه داد: افزایش تعرفه آب بها هیچ ارتباطی به مصرف آب سد طالقان ندارد و اینکه استفاده از آب این سد سبب افزایش آب بها شده، چنین موضوعی اصلا صحت ندارد و الگوی مصرف باید رعایت و در مصرف آب باید صرفه جویی کرد تا با عبور از میزان استاندارد الگوی مصرف، افزایش ضریب آب بها نخورد.

رحیمی در خصوص علت کدر شدن و تغییر رنگ آب در برخی از نقاط شهر آبیک بیان کرد: حجم زیادی از شکستگی لوله های شبکه آبرسانی وجود دارد که شبکه آبرسانی از حالت طبیعی خارج می شود و ترمیم شبکه در دستور کار قرار می گیرد و انجام می شود.

وی شست و شوی شبکه آبرسانی را برنامه سالانه و طبق دستورالعمل مهندسی شرکت آب و فاضلاب دانست و با اشاره به اجرای این مهم در شهر آبیک افزود: شبکه آبرسانی آبیک ۱۵۰ کیلومتر است و شست و شوی شبکه آبرسانی زمان بر است و موجب تغییراتی در رنگ آب می شود و کدورت آب افزایش می یابد اما از نظر بهداشتی، آب کاملا سالم و استاندارد است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

این مسئول اذعان کرد: شست و شوی شبکه آبرسانی در ساعات و بازه های زمانی خاص که مصرف آب کمتر است،  انجام می شود و کدورت آب بیشتر در مناطقی همچون شهرک خرم،  شهرک قدس و نقاطی از خیابان مطهری بیشتر است که در هفته های آتی شست و شو به اتمام رسیده و مشکل تغییر رنگ و کدورت رفع می شود.

مدیر آبفای شهرستان آبیک بیان کرد: شست و شوی شبکه آبرسانی هر ساله انجام می شود و با توجه به ورود آب سد طالقان به شبکه آبرسانی آبیک، کدورت بیشتری از خودش نشان می دهد و چون آب سد طالقان، حلال است بیشتر کدورت ها را شست و شو داده و شبکه پاک تر و صاف تر می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول