اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

شناسایی۲۲ هزار بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی/ نرخ سواد در استان از میانگین کشور بالاتر است

معاون سواد آموزی آمورش وپرورش خراسان رضوی گفت: ۲۲ هزار بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی شناسایی شدند که تلاش می‌کنیم در طرح مدرسه محوری مشکلات تحصیلی‌شان رفع شود.

شناسایی۲۲ هزار بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی/ نرخ سواد در استان از میانگین کشور بالاتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، سید جمال وزیری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل اتاق سواد آموزی اداره آموزش وپرورش تربت حیدریه برگزارشد، اظهار کرد:  در حال حاضر نرخ سواد در خراسان رضوی با ۹۷.۹ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: اگر چه  ۲۲ هزار نفر بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شدند، اما تلاش می‌کنیم در طرح مدرسه محوری مشکلات تحصیلی آنان را رفع کنیم.

وی ادامه داد:مهمترین فعالیت نهضت سواد آموزی سواد عمومی جامعه است و این بدان معناست که مقصود فقط سواد خواندن و نوشتن نیست بلکه مفهوم آن عمومی‌تر و جامع‌تر است.

وزیری با بیان اینکه پوشش بازماندگان از تحصیل ۲۲ هزار بازمانده از تحصیل شناسایی شده از دیگر برنامه های سواد آموزی خراسان رضوی است، بیان کرد: در مرحله نخست بیش از پنج هزار بسته لوازم التحریر در اوایل مهرماه توزیع کردیم که مرحله دوم نیز در حال برنامه ریزی است تا با کمک‌های مردمی و اعتبارات دولتی بتوانیم مشکلات هزینه‌ای آنها را رفع کنیم.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۴۹۰ نفر طبق قانون ایثارگران تبدیل وضعیت شدند و امسال نیز ۵۳ نفر از طریق قانون ایثارگران تبدیل وضعیت شدند که در این قانون ضمن آنکه افراد مدرک ایثارگری قابل قبولی باید داشته باشند کد آنها نیز باید منتهی به سال ۱۴۰۰ فعال است .

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول