اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کدام کشورهای عربی انفجار استانبول را محکوم کردند؟

کشورهای عراق، عربستان و اردن، انفجار روز گذشته در مرکز استانبول را بشدت محکوم کردند. موج محکومیت‌ها هنوز ادامه دارد.

کدام کشورهای عربی انفجار استانبول را محکوم کردند؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق امروز (دوشنبه)، انفجار روز گذشته در میدان «تقسیم» استانبول را محکوم و آن را «حمله وحشیانه» توصیف کرد و گفت که «تروریسم در خاورمیانه، بی‌دین و هویت است».

وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در خبرگزاری رسمی عراق (واع)، منتشر شد، به دولت و ملت ترکیه تسلیت گفت و ضمن ابراز همدردی، برای مجروحان «این حمله تروریستی»، شفای عاجل و برای خانواده‌های قربانیان صبر آرزو کرد. 

نخست‌وزیر عراق تصریح کرد: «تروریسم در منطقه ما هر روز ثابت می‌کند که دین و هویتی ندارد و زندگی، ثبات و مردمی را که خود را در امنیت می‌دانند و از این امر اطمینان دارند، هدف قرار می دهد و این امر گواه بر پستی نقطه شروع و انحراف فکری از فطرت انسانی است».

السودانی افزود: «ما به دولت جمهوری ترکیه اعلام می‌کنیم که چنین اقدامات شنیعی را محکوم می‌کنیم و  این امر، اهمیت همکاری و مشارکت در جنگ با تروریسم و ​​پیگرد و کشف مخفی‌گاه‌ها و حامیان آن و نیز لزوم اتحاد علیه تروریسم این آفت و دشمن ملت‌ها را به ما یادآوری می‌کند».

پیش از عراق، وزارت خارجه عربستان سعودی نیز، طی بیانیه‌ای انفجار استانبول را به شدت محکوم و اعلام کرد که در کنار ترکیه ایستاده است و این حادثه را به خانواده‌های قربانیان، دولت و ملت دوست و برادر ترکیه تسلیت می‌گوید.

 «سنان المجالی» سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن نیز ضمن محکوم کردن انفجار استانبول، بر همبستگی امان با ترکیه تاکید کرد و گفت: تروریسم دشمن مشترک است و اردن همه اشکال و انواع آن را محکوم می کند.
وی افزود: انفجار استانبول اقدامی تروریستی و بزدلانه است که فقط انسان‌های بی‌گناه قربانی آن شدند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای به این انفجار تروریستی واکنش نشان داد و ضمن تسلیت و اعلام همبستگی با ملت و دولت ترکیه،  برای قربانیان رحمت و مغفرت و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

 انفجار روز گذشته در مرکز استانبول ۶ کشته و ۸۱ زخمی به همراه داشت (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول