اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری سمینار سازمان ملل با موضوع تغییرات اقلیمی در عشق‌آباد

به ابتکار سازمان ملل، سمیناری در «عشق آباد» با حضور نمایندگان وزارتخانه‌‌ها و ادارات کلیدی ترکمنستان با موضوع «تغییر آب و هوا: خطرات، ارزیابی، برنامه ریزی» برگزار شد.

برگزاری سمینار سازمان ملل با موضوع تغییرات اقلیمی در عشق‌آباد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، سمیناری در عشق آباد با حضور نمایندگان وزارتخانه‌‌ها و ادارات کلیدی ترکمنستان با موضوع «تغییر آب و هوا: خطرات، ارزیابی، برنامه ریزی» برگزار شد.

این رویداد به ابتکار سازمان ملل متحد در چارچوب پروژه "توسعه روند برنامه ریزی سازگاری ملی در ترکمنستان" با حمایت مالی صندوق اقلیم سبز و با همکاری وزارت کشاورزی و حفاظت از محیط زیست ترکمنستان برگزار شد.

شرکت کنندگان در سمینار در مورد خطرات پیچیده تغییرات اقلیمی ترکمنستان و بخش‌های اصلی اقتصاد آن بحث کردند، همچنین ارزیابی خطرات هنگام برنامه‌ریزی سیاست‌ها، استراتژی‌ها و برنامه‌ها در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت آشنا شدند.

در این سمینار مشکل مهاجرت ناشی از تغییرات آب و هوایی نیز مورد توجه قرار گرفت و اشاره شد که زنان مناطق روستایی از آسیب‌ترین گروه‌ها هستند.

در این سمینار خاطر نشان شد که تغییرات اقلیمی یکی از جدی‌ترین تهدیدات عصر ماست که می‌تواند پیامدهای منفی قابل توجهی را برای اکوسیستم‌ها و توسعه اجتماعی-اقتصادی به دنبال داشته باشد.

همچنین مطرح شد که ترکمنستان با اقلیم عمدتاً نیمه خشک خود در گروه آسیب پذیرترین کشورها قرار دارد. مانند سایر کشورهای با آب و هوای مشابه، بخش‌های آب و کشاورزی ممکن است آسیب پذیرترین بخش‌ها در برابر آب و هوای گرم‌تر و خشک‌تر باشند. 

در این سمینار اشاره شد که مجموعه کشت و صنعت نقش اساسی در اقتصاد کشور دارد و زیان‌های اقتصادی احتمالی بر بسیاری از اقشار مردم تاثیر منفی خواهد گذاشت. در این راستا، ارزیابی به موقع خطرات و برنامه‌ریزی برای سازگاری اولویت‌هایی هستند که به کاهش اثرات نامطلوب تغییرات اقلیمی بر جامعه و اقتصاد کمک می‌کنند. 

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول