اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

پیش‌بینی افزایش تسهیلات تکلیفی بانک‌ها برای مشاغل خانگی به 5 هزار میلیارد تومان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ امسال تاکنون تسهیلات تکلیفی بانک‌ها برای مشاغل خانگی به 3 هزار میلیارد تومان رسیده است و امیدواریم تا پایان سال این رقم به 5 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

پیش‌بینی افزایش تسهیلات تکلیفی بانک‌ها برای مشاغل خانگی به 5 هزار میلیارد تومان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صولت مرتضوی امروز در حاشیه چهل و هفتمین جلسه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امسال تاکنون تسهیلات تکلیفی بانک‌ها برای مشاغل خانگی به 3 هزار میلیارد تومان رسیده است و امیدواریم تا پایان سال این رقم به 5 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی ادامه داد:‌ با راه‌اندازی سامانه پنجره واحد مجوزها سامانه مشاغل خانگی هم به آن متصل شده و سرعت رسیدگی به تقاضاها افزایش می‌یابد.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علاوه بر دو بانک عامل تخصصی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شامل بانک‌ها تعاون و رفاه کارگران، دو بانک دیگر نیز اعلام آمادگی کردند تا در سقف 3 هزار میلیارد تومان تسهیلاتی برای متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت کنند.

وی اضافه کرد:‌ امیدواریم در قالب لایحه بودجه 1402 بتوانیم کمک‌های بیشتری برای مشاغل خانگی اختصاص دهیم.

مرتضوی با اشاره به جلسه امروز ستاد ساماندهی مشاغل خانگی گفت:‌ امروز 12 مصوبه داشتیم که عمده‌ترین آنها مربوط به تسهیل‌گری در صدور مجوز مشاغل خانگی و کوتاه کردن فرآیند صدور مجوزها بود.

به گفته مرتضوی، در یکسال گذشته 130 هزار مجوز برای مشاغل خانگی و در 7 ماه امسال 70 هزار مجوز صادر شده است که امیدواریم این مجوزها منجر به اشتغال پایدار بشود.

وی تأکید کرد:‌ علی‌القاعده باید 20 درصد مشاغل کشور در شمار مشاغل خانگی قرار گیرد و طبق گزارش‌ها در حال حاضر سهم مشاغل خانگی از اشتغال کشور حدود 4 درصد است.

وی اظهار کرد:‌ وزارت تعاون بیشترین همکاری را با سامانه مجوزهای کسب و کار داشته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول