اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

‌عرضه استانداردهای ایران به کشورهای دیگر در قالب قراردادهای رسمی ‌

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: ما برخی از استانداردهای خود را طی قرارداد رسمی به کشورهای دیگر فروخته‌ایم و این‌ نشان از توان داخلی کشور در حوزه کیفیت دارد.

‌عرضه استانداردهای ایران به کشورهای دیگر در قالب قراردادهای رسمی ‌

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهدی اسلام‌پناه، امروز در مراسم‌ روز ملی کیفیت با اشاره به اهمیت مسئله کیفیت، اظهار داشت: سازمان‌های رقابتی بر مسئله کیفیت استوار هستند و مدیریت کیفیت جامع هدف اصلی خود را بر مبنای ارتقای کیفیت دنبال خواهد کرد.

وی افزود: موضوع مغفول مانده خدمات در سازمان ملی استاندارد به طور ویژه پیگیری می‌شود.

اسلام‌پناه گفت: دستاورد چنین همایش‌هایی به ارتقای کیفیت در همه ابعاد منتهی خواهد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: ارتقای ظرفیت انطباق‌پذیری از ماموریت‌های جدی سازمان ملی استاندارد است و این ظرفیت فرصتی در اختیار ما قرار می‌داد که بتوانیم بر چالش‌های پیش روی صنایع غلبه کنیم.

وی ادامه داد: در صحبت‌های آقای محرابیان تاکید شد که برای غلبه بر بحران‌ها باید در تجهیزات بازنگری کرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: نمونه انطباق پذیری مناسب و غلبه بر بحران‌ها را در موضوع تامین برق پایدار تابستان به وضوح مشاهده کردیم.

اسلام‌پناه گفت: یکی از مهم‌ترین ارکان گذر مطلوب از پدیده برق استفاده از ظرفیت بین‌دستگاهی بود و سایر دستگاه‌های اجرایی باید از مدل بین وزارت نیرو و سازمان ملی استاندارد استفاده کنند.

وی افزود: ارتقای جایگاه نوآوری و استاندارد بسیار توامان و تنگاتنگ است و اتفاقات مثبت ایجاد شده در این حوزه شروع کار است.

این مقام مسئول گفت: انتظار می‌رود، مدیریت کیفیت به بهبود زندگی مردم ختم شود.

وی ادامه داد: نظامات قدرت در دنیا به سمتی رفته که کشور صادر کننده مواد خام و انرژی و یارانه خود را صادر کند و به فکر ارزش افزوده نیفتد و ما باید در نظام ملی استانداردسازی باید نگاه و صادرات محور داشته باشیم.

اسلام‌پناه گفت: ما برخی از استانداردهای خود را طی قرارداد رسمی به کشورهای دیگر فروخته‌ایم و این‌ نشان توان داخلی کشور در حوزه کیفیت است.

وی تاکید کرد: تضمین کیفیت باید به مقدمه فعالیت ما تبدیل شود و نباید رسوب کالای غیر استاندارد به فریز شدن کالا ختم شود و درصدد هستیم نظام کنترل کیفیت و کارشناسان استاندار را توسعه دهیم.

اسلام‌پناه گفت: کیفیت حق مردم کشور است و این جایگاه ایران در این حوزه بیانگر توانمندی است و باید با صلابت در همین مسیر به پیش رفت.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: اصل سازمان ما برخورد قاطع با متخلفان است و ما همه تلاش خود را برای این مسئله به کار خواهیم بست و ظرفیت قانونی که مجلس شورای اسلامی در ارتقای کیفیت در اختیار ما قرارداده استفاده خواهد شد.

 ادامه دارد...

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول