اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

تولید میگو در استان بوشهر از سقف ۳۸ هزار تن گذشت

استاندار بوشهر از برنامه‌ریزی برای افزایش تولید میگوی پرورشی به ۱۰۰ هزار تن در سال خبر داد و گفت: تولید میگوی امسال تا کنون از ۳۸ هزار تن فراتر رفته که نسبت‌به پارسال افزایش بیش‌از ۳۰ درصدی داشته است.

تولید میگو در استان بوشهر از سقف ۳۸ هزار تن گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد محمدی‌زاده صبح امروز در جلسه شورای اشتغال استان بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم ساحلی استان را پرورش آبزیان دانست و اظهار داشت: تا کنون فرصت‌های مهمی در عرصه پرورش ماهی و میگو فراهم شده است و سرمایه‌گذاری در این حوزه باید افزایش یابد.

استاندار بوشهر با اشاره به تولید ۲۸ هزار تن میگوی پرورشی در سال گذشته از افزایش بیش از ۳۰ درصدی تولید این محصول در سال جاری خبر داد و افزود: در حالی که تولید میگو از استخر‌های پرورشی هنوز به پایان نرسیده است، تا کنون ۳۸ هزار تن میگو از مزارع برداشته شده است.

وی بر توجه به فناوری نوین در پرورش میگو تاکید کرد و گفت: با استفاده از روش‌های نوین و پیشرفته تولید میگو در هر هکتار نسبت به روش سنتی افزایش چند برابری خواهد داشت.

به گفته وی ظرفیت مهمی در شهرک شیلات رود شور گناوه برای توسعه پرورش میگو به روش نوین و متراکم فراهم است که با توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک، ظرفیت تولید میگو افزایش می‌یابد.

محمدی‌زاده از برنامه‌ریزی برای تولید ۱۰۰ هزار تن میگوی پرورشی در استان خبر داد و اعلام داشت: این افزایش تولید با استفاده از روش‌های پیشرفته و نوین در تولید میگو محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال 6 هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی ساحلی استان به پرورش میگو اختصاص یافته است، گفت: با توسعه طرح‌های آبزی‌پروری ۲ هزار هکتار به اراضی پرورش میگو در استان افزوده شده است.

استاندار بوشهر تاکید کرد: افزایش طرح‌های اشتغال‌زایی در عرصه آبزی‌پروری و توسعه سرمایه‌گذاری در این حوزه یکی از اولویت‌های استان به عنوان قطب تولید میگو پرورشی در کشور است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول