اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«مادرید»؛ مرکز تجمع صدها هزار اسپانیایی معترض به دولت

صدها هزار اسپانیایی د ر پایتخت اسپانیا در اعتراض به کاهش بودجه و برنامه‌های دولت در امور مراقبت‌های بهداشتی تجمع کردند.

«مادرید»؛ مرکز تجمع  صدها هزار اسپانیایی معترض به دولت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدها هزار معترض اسپانیایی روز یکشنبه در مرکز شهر «مادرید» پایتخت اسپانیا در حمایت از خدمات بهداشت عمومی و اعتراض به کم و کاستی‌های دولت در این زمینه تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» سازمان دهندگان این تجمع شمار معترضان را ۶۷۰۰۰۰ نفر اعلام کردند در حالیکه مقام‌های دولتی اسپانیا شمار معترضان را حدود ۲۰۰۰۰۰  نفر تخمین زدند.

بر اساس این گزارش، ساکنان مادرید با شعار «مادرید برای دفاع از سلامت عمومی قیام می‌کند» خشم خود را نسبت به کاهش بودجه و برنامه‌های دولت محافظه کار برای مراقبت‌های بهداشتی عمومی در این منطقه ابراز کردند.

نزدیک به یک هفته است که پزشکان شاغل در درمانگاه‌های ۲۴ ساعته مادرید در اعتصاب به سر می‌برند تا هرج و مرج ناشی از طرح اضافه کردن درمانگاه‌های بیشتر بدون استخدام کارکنان جدید را محکوم کنند. آنها می‌گویند که پزشکان در شرایط کنونی قادر به خدمت رسانی مناسب به بیماران نیستند.

 

اتحادیه‌های پزشکان خانواده در مادرید نیز اعلام کرده‌اند که از ۲۱ نوامبر (دوشنبه ۳۰ آبان) به اعتصاب نامحدود خواهند پیوست.اینک بخش بهداشت عمومی مادرید در شرایط بحرانی قرار دارد.اگرچه مادرید یکی از ثروتمندترین مناطق اسپانیاست، اما دومین شهر از نظر شمار پایین پزشک خانواده به ازای هر نفر است و در مورد پرستاران در انتهای فهرست قرار دارد و کمترین میزان هزینه را برای سرانه مراقبت‌های بهداشتی عمومی هزینه می‌کند.

«ایزابل دیاز آیوسو» رئیس حزب حاکم «مردم» در  مادرید که به تلاش برای از بین بردن نظام بهداشت عمومی متهم شده است، اعتصابات را محکوم کرد و گفت که اعتراضات انگیزه سیاسی دارد.

روز یکشنبه، معترضان کاریکاتورهای بزرگی از آویوسو حمل کردند و برای استعفای او شعار سر دادند. «پدرو آلمودوار» از کارگردان مشهور سینما نیز یکی از معترضان بود. وی گفت که مسئله مراقبت‌های بهداشتی عمومی همه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این گزارش حاکیست، اعتراض گسترده روز یکشنبه همچنین شامل یک دقیقه سکوت برای هزاران نفری بود که در خانه‌های سالمندان مادرید در طول همه گیری  کرونا جان خود را از دست دادند. در سال ۲۰۲۰، ساکنان مادرید شاهد کاهش چشمگیر امید به زندگی  نسبت به هر مکان‌های دیگر در اروپا بودند.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول