اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

نصیرزاده: ۱۷ بار بالا بردن پرچم ایران کار ارزشمندی بود/ زورم به دبیر نمی‌رسد

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: در مسابقات قهرمانی جهان بچه‌های ما ۱۷ بار پرچم ایران را بالا بردند که این کار بسیار ارزنده ای بود.

نصیرزاده: ۱۷ بار بالا بردن پرچم ایران کار ارزشمندی بود/ زورم به دبیر نمی‌رسد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نشست خبری مسابقات پرورش اندام و فیتنس چلنج قهرمانی جهان 2022 تهران با حضور عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و ‌پرورش اندام امروز یک شنبه 22 آبان ماه برگزار شد. 

وی در این نشست خبری اظهار داشت: این مسابقات هفتاد و ششمین دوره جوانان جهان است و امسال برای اولین بار به صورت مجزا برگزار می‌شود. این رویداد در رده سنی 16 تا 20 سال و رده امید 20 تا 23 خواهد بود. سیاست فدراسیون جهانی با این تفکیک این بود که روی نوجوانان و جوانان سرمایه‌گذاری در حوزه کنترل دوپینگ صورت بگیرد و به همین دلیل برای اولین بار مسابقات رده جوانان به صورت مجزا انجام می‌شود.

وی درباره تعداد کشور‌های شرکت کننده گفت: اولین مسأله ای که کشورهای مختلف مطرح می کردند، مسائل امنیتی بود. در فهرست اولیه چهل کشور حضور داشتند، ولی رفته رفته برخی کشورها سوالاتی را مطرح کردند که در جریان رقابت‌های جهانی بزرگسالان آنها را توجیه کردیم و رئیس فدراسیون جهانی هم به آنها اطمینان داد که مشکلی وجود نخواهد داشت.  تاکنون در حدود چهارده، پانزده کشور درخواست صدور ویزا کرده‌اند و پیش بینی ما بین 30 تا 35 کشور است. این حضور پیامش این است دارد که آنهایی که خارج از ایران علیه امنیت کشور تبلیغات می‌کنند، درست نمی‌گویند.

نصیرزاده درباره مسائل مربوط به دوپینگ گفت: ما در ایران هر زمان که مسابقه قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی داشته ایم،  به نادو نامه زده‌ایم. چندی قبل خبری آمد که فدراسیون جهانی پرورش اندام از لیست آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ خارج شده که دروغ بود و وادا در همه رویدادها نظارت دارد. وادا تذکرات لازم را به برخی از فدراسیون‌های جهانی می‌دهد، ولی این تذکر به معنای کنار گذاشتن آن رشته نیست.

وی در باره ادامه داد: امسال مصوب شد از هر ورزشکار در هر رویدادی 20 یورو برای کنترل دوپینگ گرفته شود. ما امسال مجبور هستیم که چهل کیت کنترل دوپینگ ارائه کنیم. در دو دوره قبلی که ایران قهرمان شد ، هر دوره یک نفر کنترل شدند. در واقع این‌گونه نیست که همه ورزشکاران شرکت کننده دوپینگی باشند.

نصیرزاده گفت: سیاست های فدراسیون جهانی در حال تغییر است و یک تغییر ذائقه صورت گرفته است. به هر حال چیزی که ما از دستمان برمی آید ، آموزش است. شیوع مواد نیروزا در پرورش اندام بیشتر است، باید کم کم ذائقه را به سمت رشته‌هایی ببریم که سلامت محور هستند. 

وی درباره پیشنهاد میزبانی برای مسابقات جهانی سال آینده گفت: برای کسب میزبانی نیاز به کمک حاکمیت داریم، یعنی مسئولین رده بالا به کمک بیایند تا میزبانی بگیریم. اگر میزبانی سال بعد را بگیریم، یک فرصت استثنایی است. ما در گذشته که پیشنهاد داده بودیم ، چالش جدی داشتیم که بحث بانوان را مطرح کردند. البته هنوز هم جزو گزینه‌های اصلی هستیم و اگر امسال میزبانی خوبی داشته باشیم، می‌توانیم میزبان مسابقات جهانی سال آینده نیز شویم.

نصیرزاده درباره حمایت مالی وزارت ورزش و کمیته ملی از فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: طی هفته‌های گذشته بابت قهرمانی فوتبال ساحلی و کشتی فرنگی تبریک گفته شد . ورزشکاران ما نیز منتظر این پیام پس از قهرمان در جهان بودند. اگر قرار است پیام تبریک گفته شود ، رئیس جمهور و وزارت ورزش باید به همه تبریک بگویند. ورزشکار جوان من این تحلیل لازم راباره چرایی این تفاوت ندارد، با این وجود تبریک گفتن، حداقل کاری است که می‌توانند انجام بدهند و همین حداقل ها می‌تواند موثر باشد. 

وی در باره ادامه داد: از کم‌و کاستی ها ناراحت نیستیم، ولی ورزشکاران ما از تبعیض ها گلایه مند هستند. ما حتی برای دفن پیشکسوتانمان باید از هفت خوان رستم عبور کنیم تا قطعه نام‌آوران دفن شود. به نظرم همه این مسائل نباید فقط این داستان المپیکی بودن را ملاک قرار داد. در پاداش ها همه همین است ، در گذشته قهرمانان ما در سطح جهانی جزو سطح سه دریافت پاداش ها بودند، اما حالا از لیست حذف شده‌اند. من در این شرایط نمی‌توانم مدیریت کنم. باید تسهیلاتی به آنها داده شود که بتوان آنها را مدیریت کرد. ورزشکاران ما انتظارات زیادی ندارند و با همین تبریک گفتن ها نیز خوشحال می‌شوند. در وزارت ورزش کار سختی نیست که معاونت ورزش تقسیم وظایف کند تا حداقل یک نفر به استقبال برود.  همین موزیک و دسته گل که فدراسیون خودمان می دهد، ورزشکاران را قانع می‌کند و احساس مهم بودن می‌کنند. باید نگاه پدر خانواده مثبت شود.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: در پاسخ به این سوال که آیا میان او و وزیر ورزش اختلاف وجود دارد یا خیر، گفت: روزی سه چهار بار به سجادی پیام میدهم.در واقع از او نه، اما از زیر مجموعه اش گلایه داریم.

وی در پایان درباره قرار گرفتن پرچم ایران و رژیم صهیونسیتی در کنار هم در مسابقات جهانی مچ اندازی، گفت: روز افتتاحیه این دو پرچم به طور ناگهانی کنار هم بودند. در واقع در لیست کشورها اول ایران و بعد عراق و رژیم صهیونسیتی بود، اما با توجه به غیبت عراق غایب این اتفاق رخ داد که به سرعت اعتراض کردیم. ضمنأ در جریانات اخیر هم جامعه بدنسازی جزو سالم‌ترین ورزشکاران بودند که پشت نظام هم ایستادند.

رئیس فدراسیون در پاسخ به این سوال که در انتخابات فدراسیون کشتی شرکت میکنید یا خیر، گفت: نه شرکت نمیکنم چون زورم به علیرضا دبیر نمیرسد. ضمن اینکه در هیات رئیسه فدراسیون کشتی همچنان هستم و از مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان استعلام کرده ام و متوجه شده ام منع قانونی برای حضور در هیات رئیسه فدراسیون کشتی وجود ندارد.

وی در پایان گفت: در این دوره مسابقات قهرمانی جهان که به راحتی از کنار آن گذشتیم، هفتاد و‌ششمین دوره مسابقات جهانی پرورش اندام بود. 103 کشور دنیا در این مسابقات حضور داشتند و 45 کشور موفق به کسب مدال شدند. این 45 کشور که مدال گرفتنه بودند، پیام داشت. در کشتی نهایتا 18 کشور مدال کسب میکنند و نشان میدهد که قدرت دست 5 و 6 کشور دنیا است.  اما در بدنسازی این طور نیست، خیلی از کشورهت حرف برای گفتن دارند.  بچه های ما در این مسابقات واقعا کار بزرگی کردند و 17 بار پرچم ایران را بالا بردند و سرود ایران عزیز نواخته شد. این کار ارزشمند است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول