اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

مخاطبان «فارس من»: چرا فرزندان مسئولان در خارج از کشور تحصیل و زندگی می‌کنند؟

سردبیر این پویش هم در مصاحبه با خبرنگار سیاسی فارس، تعبیر جالبی از مهاجرت فرزندان بعضی از مسئولان ارائه داده و می‌گوید: خیلی بد است که بعضی از مسئولان و فرزندان شان نان جمهوری اسلامی را می‌خورند و بعد از مدتی مهاجرت کرده و نمکدان می‌شکنند و خارج از کشور زندگی می‌کنند.

مخاطبان «فارس من»: چرا فرزندان مسئولان در خارج از کشور تحصیل و زندگی می‌کنند؟

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: مسئله‌ای که از مدت‌ها قبل و به خصوص در دولت سابق، اکثر اوقات نقل قول محافل سیاسی و رسانه‌ای کشور بود، داستان تحصیل فرزندان و اطرافیان مقامات دولت سابق در خارج از کشور بود که علی رغم موج نارضایتی مردم از این موضوع، دولت مردان و مجلس وقت توجهی به این مسئله نکرد و اصطلاحاً از کنار آن رد شدند.

با این حال باز هم مطالبات مردم در این موضوع ادامه داشته و طی مدت اخیر پویش های زیادی را با عناوینی همچون (ایجاد سازوکاری برای شنیده شدن صدای اعتراضات مردم، برکناری دولتمردانی که فرزندان خارج‌نشین دارند و برکناری مسئولینی که فرزندانشان خارج از کشور زندگی می‌کنند) در سامانه فارس من به ثبت رساندند که مجموعاً تا کنون  این پویش‌ها به حدود 5 هزار امضا رسیده است.

در بیانیه یکی از این پویش‌ها اینگونه عنوان شده است: « رئیس محترم قوه قضاییه، رئیس محترم قوه مقننه، به سبب رفع تبعیض ها و نزدیک شدن به جامعه‌ای که از دیرباز شعارهای اصیل انقلاب اسلامی بوده است، لطفا تدابیری بیاندیشید که مسئولین کشور در هر رده‌ای که فرزندان یا اقوام درجه یک آن‌ها خارج از کشور زندگی یا سرمایه‌گذاری می کنند، هر چه سریع تر عزل شوند.»

دانش‌آموز مطالبه‌گر بیرجندی سردبیر یکی از پویش‌ها: بیشتر مطالبه‌ها مربوط به مدیران دولت قبل است

سردبیر این پویش هم در مصاحبه با خبرنگار سیاسی فارس، تعبیر جالبی از مهاجرت فرزندان بعضی از مسئولان ارائه داده و می‌گوید: خیلی بد است که بعضی از مسئولان و فرزندان شان نان جمهوری اسلامی را می‌خورند و بعد از مدتی مهاجرت کرده و نمکدان می‌شکنند.

این دانش‌آموز مطالبه گر بیرجندی در ادامه معتقد است؛ بیشتر این مطالبه‌های مردم مربوط به مدیران باقی مانده از دولت گذشته بوده که با داشتن چنین شرایطی هوز در ارکان دولت مشغول به کار هستند. منتظر ریشه کن شدن این موضوع در دولت انقلابی سیزدهم هستند.

البته در همین رابطه چندی پیش بود که از جانب رئیس‌جمهور قولی نقل شد که پس از شنیدن درخواست ویزای پسر معاون وزیر گفتند: «اگر پسر وزیر می‌خواهد برود پدر هم برود.»

اطرافیان دولت هم این گفته را تائیدی بر جدیت رئیس‌جمهور در پیگیری این موضوع عنوان کردند. پس با این وجود می‌توان انتظار اقدام جدی‌تر مجلس و نمایندگان در این موضوع را داشته و در آینده امیدوار بود تا حد زیادی این دغدغه مردم بر طرف شود.

شما هم اگر مایل باشید می‌توانید از اینجا  امضای خود را در این موضوع به ثبت برسانید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول