اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

کم کارترین دستگاه‌ها در اجرای قانون هوای پاک/ آلودگی هوا تا اواخر بهمن ادامه خواهد داشت

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: در سال 96 و زمانی که قانون هوای پاک ابلاغ شد غلظت ذرات معلق به طور میانگین سالانه 30 میکروگرم در متر مکعب و امروز این عدد به 31 رسیده است، یعنی اینکه در این بازه 5 ساله قانون هوای پاک هیچ کمکی به کاهش غلظت سالانه ذرات معلق نکرده است.

کم کارترین دستگاه‌ها در اجرای قانون هوای پاک/ آلودگی هوا تا اواخر بهمن ادامه خواهد داشت

عباس شاهسونی رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس با بیان اینکه شاخص آلودگی هوا امروز روی عدد 112 قرار دارد اظهار داشت: هوای امروز تهران ناسالم برای گروه‌های حساس است اما در چند ایستگاه مانند ایستگاه تربیت مدرس، ایستگاه پارک شکوفه، دانشگاه علم و صنعت و پیروزی شاخص بالاتر از 150 قراردارد و ناسالم برای همه گروه‌ها است.

شاهسونی توصیه کرد: در این شرایط کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و عروقی، بیماران تنفسی، سالمندان، مبتلایان به کرونا و آنفلوآنزا و افراد چاق و مبتلا به دیابت از تردد در هوای آزاد پرهیز کنند و در صورت حضور در هوای ازاد حتما از ماسک استفاده کنند. سایر افراد نیز تا حد ممکن از تردد در هوای آزاد پرهیز کنند.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان اینکه ورزشکاران نیز از ورزش کردن در هوای آزاد خودداری کنند اظهار داشت: بهتر است ورزش در فضای بسته انجام شود.

وی با بیان اینکه با شروع فصل سرما بیش از پیش با آلودگی هوا مواجه خواهیم بود اظهار داشت: این مشکل به صورت متناوب تا اواخر بهمن وجود خواهیم داشت. قانون هوای پاک وظایف دستگاه‌ها را مشخص کرده است اما عمدتا اجرای این قانون ضعیف است و بیشتر مواد قانونی اجرایی نشده است.

شاهسونی  تصریح کرد: وقتی اقدامی انجام ندهیم غلظت ذرات معلق به طور میانگین افزایش خواهد یافت، در سال 96 و زمانی که قانون هوای پاک ابلاغ شد غلظت ذرات معلق به طور میانگین سالانه 30 میکروگرم در متر مکعب و امروز این عدد به 31 رسیده است، یعنی اینکه در این بازه 5 ساله قانون هوای پاک هیچ کمکی به کاهش غلظت سالانه ذرات معلق نکرده است.

وی گفت: وزارت صنعت، سازمان استاندارد، وزارت نفت، وزارت کشور و شهرداری‌ها کم کارترین دستگاه‌ها در زمینه اجرای قانون هوای پاک هستند که به درستی به وظایف خود عمل نکرده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول