اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گزارش اطلاعاتی واشنگتن از دخالت ابوظبی در امور سیاسی آمریکا

یک گزارش اطلاعاتی در آمریکا نشان می‌دهد که امارات عربی متحده از طریق سوءاستفاده‌های قانونی و غیرقانونی به دخالت در امور سیاسی این کشور مبادرت ورزیده است.

گزارش اطلاعاتی واشنگتن از دخالت ابوظبی در امور سیاسی آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «واشنگتن‌پست» بامداد یکشنبه در مقاله‌ای به نقل از یک گزارش اطلاعاتی، از دخالت امارات عربی متحده در امور سیاسی آمریکا خبر داد.

بر این اساس، مقامات اطلاعاتی آمریکا گزارش محرمانه‌ای را تدوین کرده‌اند که در آن تلاش‌های گسترده ابوظبی برای اثرگذاری در نظامی سیاسی ایالات متحده به‌دقت ذکر شده است.

در این گزارش آمده است که فعالیت‌های امارات شامل اقدامات قانونی و غیرقانونی برای هدایت سیاست خارجی آمریکا در مسیر مطلوب ابوظبی و تلاش برای سوءاستفاده از خلأها و نقاط آسیب‌پذیر در دولت آمریکا می‌شود.

واشنگتن‌پست به نقل از سه منبع مطلع که این گزارش اطلاعاتی را مطالعه کرده‌اند، نوشت: «این سند توسط شورای اطلاعات ملی آمریکا گردآوری شده و طی هفته‌های اخیر به اطلاع سیاستگذاران ارشد این کشور رسیده تا تصمیم مناسبی در رابطه با امارات عربی متحده بگیرند».

این گزارش با بیان اینکه قدرت‌های مخالف با آمریکا شامل روسیه، چین یا ایران هم مانند امارات که یکی از نزدیک‌ترین متحدان واشنگتن محسوب می‌شود، چنین تلاشی برای عملیات نفوذ در این کشور نداشته‌اند، تاکید می‌کند که یکی از دلایل آسان بودن چنین اقدامی برای ابوظبی، عدم اصلاح قوانین مربوط به نفوذ کشورهای خارجی در دولت است.

بر این اساس، «لاورن فراست» سخنگوی دفتر مدیر اطلاعات ملی و مقامات وزارت خارجه آمریکا از پاسخ به سوالات واشنگتن‌پست درباره این گزارش امتناع کرده است.

اطلاعات وزارت دادگستری آمریکا نشان می‌دهد که امارات عربی متحده از سال ۲۰۱۶، بیش از ۱۵۴ میلیون دلار روی گروه‌های لابی‌گری در آمریکا سرمایه‌گذاری کرده و صدها میلیون دلار دیگر به‌عنوان خیریه به دانشگاه‌ها و اندیشکده‌های آمریکایی کمک کرده است.

این گزارش در حالی است که حدود ده روز قبل، «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا طی مکالمه تصویری روابط دوستانه تاریخی و شراکت راهبردی بین دو کشور و راهکارهای حمایت از این روابط در زمینه‌های مختلف را بررسی کردند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول