اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

صانعی: تورنمنت کیش باید مثل ریل قطار ادامه‌دار باشد

سرمربی تیم ملی زیر 20 سال فوتسال گفت: برگزاری تورنمنت کیش کاپ باید مثل ریل قطار ادامه‌دار باشد تا تیم‌های ملی در آینده موفق شوند.

صانعی: تورنمنت کیش باید مثل ریل قطار ادامه‌دار باشد

علی صانعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد برگزاری تورنمنت کیش‌کاپ که قرار است با حضور 32 استان برای استعدادیابی تیم‌های ملی زیر 20 سال فوتسال برگزار شود، اظهار داشت:‌ برگزاری این تورنمنت برای استعدادیابی تیم‌های ملی پایه می‌تواند در آینده به فوتسال ایران کمک کند. فدراسیون فوتبال با هماهنگی کمیته فوتسال از 32 استان‌ کشورمان برای حضور در این تورنمنت دعوت کرده است، به خصوص استان‌هایی که در کار استعدادیابی فعال هستند.

وی افزود:‌ این تورنمنت می‌تواند پتانسیل‌های استان‌ها را مشخص کند و از طرفی ما می‌دانیم چه استانی بیشترین و بهترین پتانسیل را دارد. طبق تصمیم گرفته شده ما اعلام کردیم استان‌هایی که محروم و در لیگ‌های برتر و پایه فوتسال تیمی ندارند مثل ایلام، کردستان، سیستان و ... هم می‌توانند با هماهنگی هیات فوتبال استان با فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال در این مسابقات حضور داشته باشند. برگزاری این تورنمنت بهترین فرصت برای دیده شدن بازیکنان جوان این استان‌ها است؛ البته کادر فنی زیر 20 سال تمام بازی‌های لیگ‌های پایه را تحت نظر دارند، اما شاید به دلیل اینکه تعداد بازی‌های لیگ زیاد است شاید نتوانسته باشیم آنها را از نزدیک ببینیم این بهترین فرصت برای کادر فنی است که بازیکنان توانمند را انتخاب کند.

سرمربی تیم ملی زیر 20 سال فوتسال عنوان کرد:‌ با توجه به اینکه برگزاری اردوهای تیم ملی شرایط یکسان و یکنواختی دارد و شاید بازیکن نتواند خود را همانطور که شایسته است نشان دهد. برگزاری این تورنمنت به بازیکنان جوان این فرصت را می‌دهد که حداقل 3 بار آنها را در شرایط مسابقه ببینیم. نکته مهمی که وجود دارد تمامی بازیکنان در شرایط مسابقه دیده می‌شوند و این موضوع می‌تواند به آنها کمک کند که خودی نشان دهند.

صانعی ادامه داد: هدف ما از استعدادیابی و برگزاری این تورنمنت آماده‌سازی تیم ملی زیر 20 سال جهت  دوره‌های بعدی در آسیا است. حرکتی که انجام شده حرکت بسیار خوبی است که باید این حرکت مثل ریل قطار همچنان ادامه‌دار باشد. به این دلیل که کادر فنی تیم‌های ملی و مربیان استعدادیاب بهتر بتوانند بازیکنان مدنظر خودشان را انتخاب کنند.

وی گفت: از مهدی تاج ریاست فدراسیون فوتبال که پس از بازگشت از قطر در فرودگاه امام خمینی (ره) مستقیم به کیش آمد تشکر می‌کنم. از احسان اصولی، رئیس کمیته فوتسال که برای اولین‌بار توانست چنین تورنمنت خوبی را با پیگیری خود و با حمایت فدراسیون و سازمان منطقه آزاد برگزار کند هم تقدیر و تشکر می‌کنم. در جلساتی که با  مدیرعامل منطقه آزاد کیش داشتم وی دیدگاه مثبتی به ورزش کشور به خصوص فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی و ... را دارد.

سرمربی تیم ملی زیر 20 سال فوتسال در پاسخ به سوالی شرایط حضور در این تورنمنت چگونه است، اظهار داشت: این مسابقات از 28 آذر تا 3 دی قرار است در منطقه آزاد کیش برگزار شود. رده سنی بازیکنان این مسابقات از 11 بهمن 83 به بالا است. در این مسابقات هر تیم می‌تواند با 12 بازیکن و سه همراه از کادر فنی حضور داشته باشند. طبق توافقاتی که انجام شده تمام هزینه‌های اقامت و غذا برعهده سازمان منطقه کیش و فدراسیون فوتبال است و تیم‌ها فقط هزینه بلیت سفر به کیش را می‌پردازند؛ البته مدیرعامل منطقه آزاد کارهایی هم در نظر گرفته که اگر تیم‌های همجوار منطقه بتوانند با کشتی وارد کیش شوند وسیله حمل و نقل آنها را هم فراهم می‌‌کند.

پایان پیام/ ت 72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول