اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بلاتکلیفی بندرپل میان سازمان بنادر و منطقه آزاد قشم/ معاون استاندار: منطقه آزاد استانداردسازی کند

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان گفت: تا تعیین تکلیف نهایی، منطقه آزادقشم به عنوان بهره‌بردار فعلی باید با مشارکت دیگر دستگاه‌های مستقر در اسکله، نسبت به استانداردسازی و استقرار تجهیزات و امکانات ایمنی آن اقدام کند.

بلاتکلیفی بندرپل میان سازمان بنادر و منطقه آزاد قشم/ معاون استاندار: منطقه آزاد استانداردسازی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احسان کامرانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان امروز درباره بندر پل و ضرورت ساماندهی این بندر برای تردد ایمن مردم، اظهار کرد: ضرورت ارتقای ایمنی اسکله بندرپل خمیر مورد تأکید قرار دارد و کوتاهی در این زمینه از سوی هیچ دستگاه و نهادی پذیرفته نیست؛ چرا که سبب نارضایتی و بروز خسارت‌های جبران ناپذیری می‌شود.

وی افزود: در نشستی که اخیرا با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفت، برای ایمن سازی و مالکیت اسکله بندرپل در آینده‌ای نزدیک در سطح کلان تصمیم‌گیری خواهد شد و تا تعیین تکلیف نهایی، منطقه آزادقشم به عنوان بهره‌بردار فعلی باید با مشارکت دیگر دستگاه‌های مستقر در اسکله، نسبت به استانداردسازی و استقرار تجهیزات و امکانات ایمنی آن اقدام کند.

کامرانی بر رضایت‌مندی مسافران و گردشگران از تردد در این بندر تأکید کرد و عنوان داشت: با توجه به نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال‌جاری، پیش بینی می‌شود امسال مسافران زیادی به نسبت سال‌های گذشته وارد استان هرمزگان و اسکله بندرپل شوند که از هم اکنون باید اقدام‌های ایمنی و پیشگیرانه در این اسکله در دستورکار قرار گیرد.

به گزارش فارس و بنابر اعلام فرماندار بندرخمیر، روزانه تا 3 هزار خودرو در بندر پل تردد می‌کنند که نبود ایمنی و کیفیت مناسب تردد، سبب بروز حوادث مختلف و نیز آسیب به خودروها در زمان سوار یا پیاده شدن از لندینگ کرافت می‌شود.

با توجه به قانون اداره سواحل و بنادر کشور، مالکیت و مدیریت بنادر از جمله بندر پل می‌بایست با سازمان بنادر و دریانوردی باشد اما طی تمامی این سال‌ها سازمان بنادر از پذیرش این بندر سر باز زده و از سوی دیگر با وجود مسؤولیت سازمان منطقه آزاد قشم نسبت به این بندر، عملا گامی برای ساماندهی مناسب آن صورت نمی‌گیرد.

بندر پل در فاصله 15 کیلومتری تا بندرخمیر و 70 کیلومتری تا بندرعباس، نزدیک ترین فاصله جزیره قشم تا سرزمین اصلی است به نحوی که خودروها مسیری حدود 1.5 کیلومتر را با لندینگ‌کرافت طی کرده و از سرزمین اصلی به قشم و بالعکس می‌رسند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول