اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

ارتقاء جایگاه علوم انسانی در کشور/تهیه برنامه راهبردی علوم انسانی

رئیس دانشگاه علامه گفت: استقبال از رشته های علوم انسانی نشان می دهد که جایگاه علوم انسانی در کشور در حال ارتقاء است.

ارتقاء جایگاه علوم انسانی در کشور/تهیه برنامه راهبردی علوم انسانی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه در دومین همایش مدرسه مهارت افزایی علوم انسانی دانشگاه که با حضور دانشجویان برگزار شد، با اشاره به رتبه بندی مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری(ISC) و قرار گرفتن دانشگاه علامه طباطبایی در بین ۱۰ دانشگاه برتر ایران، گفت: تلاش کرده ایم رتبه دانشگاه را در سطح ملی و بین المللی ارتقا دهیم. یکی از موضوعات مورد توجه در در برنامه راهبردی دانشگاه این است که علوم انسانی در کشور جایگاه واقعی خود را در رشته های مختلف پیدا کند.

وی افزود: با وجود اینکه علوم انسانی اکنون جایگاه خوبی دارد ولی همچنان انتخاب نخست دانش آموزان نیست و ممکن است خانواده ها فرزندان خود را برای رفتن به سمت رشته های پزشکی و مهندسی تشویق کنند. هرچند در سال های اخیر بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته های انسانی، دانشجویان رشته های غیرعلوم انسانی بوده اند و این یعنی دانشجویان حس می کنند که اگر وارد رشته های علوم انسانی شود می توانند اثربخش تر شوند و از ظرفیت علوم انسانی استفاده کنند.

معتمدی گفت: استقبال از رشته های علوم انسانی نشان می دهد که جایگاه علوم انسانی در کشور در حال ارتقاء است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: در برنامه راهبردی دانشگاه به دنبال این هستیم تا وجه اثربخشی، کارآمدی و کاربردی کردن دانش در رشته های علوم انسانی را افزایش دهیم. این کار از طریق تغییر و اصلاح برنامه های درسی رشته ها و مرکز رشد و نوآوری و کارآفرینی در حال انجام است. همه دانشجویان می توانند با برخورداری از این برنامه ها و حضور در مراکز رشد و نوآوری، کارآفرینی و پارک علم و فناوری دانشگاه، ایده خود را در حوزه علوم انسانی ارائه و پرورش دهند تا هم به رشد خود و هم به رشد جامعه کمک کنند.

معتمدی با تاکید بر کسب مهارت و تخصص در کنار افزایش دانش، گفت: دانشجویان علاوه بر رشته دانشگاهی خود باید مهارت هایی مانند مهارت های ارتباطی را نیز یاد بگیرند تا از این طریق بتوانند ایده های خود را راحت تر ارائه کنند و با دیگران بهتر ارتباط بر قرار کنند.

پاییان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول