اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اجرای یک‌هزار برنامه کتاب و کتابخوانی در خراسان‌جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتا‌ب‌خوانی اجرای هزار عنوان برنامه در استان پیش‌بینی شده است.

اجرای یک‌هزار برنامه کتاب و کتابخوانی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی امروز در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت هفته کتاب استان با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهارداشت: در سنوات گذشته آنچه در هفته کتاب در استان اتفاق افتاده مربوط به حوزه اجرا بوده ولی امسال به موضوع هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط در اجرای برنامه‌ها توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد گرامیداشت هفته کتاب با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان تشکیل شده است، تصریح کرد: در طی جلساتی که تاکنون برگزار شده دستگاه‌های متولی برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه داده‌اند و هزار عنوان برنامه تاکنون برای اجرا در استان طی این هفته برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سطح استان ۴۷ مجموعه کتاب‌فروشی فعال و ۳۶ انتشاراتی به نشر کتاب فعالیت دارند، افزود: همچنین در حال حاضر قریب به ۱۰۰ نویسنده در استان فعال هستند.

فرخنده با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۱۱ کتاب در استان به مرحله نشر و چاپ رسیده است، اضافه کرد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون نیز ۶۰ عنوان کتاب در استان چاپ که پنج عنوان به طور رسمی رونمایی شده است.

وی یادآور شد: بخشی از وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب اهدای به مجموعه کتاب‌خانه‌ها و مجموعه‌هایی بوده که درخواست دارند بوده که امسال قریب به ۱۰ میلیارد ریال کتاب به مناطق مختلف استان اهدا شده و یک‌میلیارد ریال ویژه مربوط به حوزه آسیب‌های اجتماعی بوده که از بودجه سال ۱۴۰۰ تامین و در اختیار کتاب‌خانه‌های استان قرار گرفته تا خلا موجود در این حوزه برطرف شود‌.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه امسال اجرای برنامه‌ها با توجه به نامگذاری هر روز از این هفته به یکی از دستگاه‌های متولی سپرده شده است، بیان داشت: برگزاری برنامه‌های مختلف در مدارس با محوریت اداره کل آموزش و پرورش استان، برگزاری برنامه محوری قرآن کتاب زندگی با محوریت معاونت زنان و خانواده استانداری، اجرای برنامه‌هاس متنوع در دانشگاه‌ها، پویش مردمی در حوزه اهدای کتاب و عضویت رایگان متقاضیان در کتابخانه‌ها، مراسم تجلیل از فعالان حوزه کتاب به صورت یک برنامه محوری و دیگر موارد از جمله این برنامه‌ها است.

فرخنده خاطرنشان کرد: از مطالبات رهبری در حوزه کتاب، تامین سلامت فکری جامعه، ترغیب جوانان و نوجوانان به مسئله کتاب و کتاب‌خوانی، فرهنگ‌سازی کتاب‌خوانی و قرارگیری کتتب در سبد کالای مصرفی خانواده‌ها بوده که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول