اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

یکی از سقاخانه‌های حرم سیدمحمد (ع) توسط ایرانیان نصب شد+عکس

یکی از سقاخانه‌های حرم سید محمد علیه‌السلام در بلد که به همت ایرانیان ساخته شده بود، نصب و رونمایی شد.

یکی از سقاخانه‌های حرم سیدمحمد (ع) توسط ایرانیان نصب شد+عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، روند توسعه و بازسازی حرم سیدمحمد علیه‌السلام از اواسط دهه ۹۰ آغاز شد و در سال‌های گذشته پس از ساخت گلدسته و افزایش فضای زیارتی، قرار شد تا ایرانیان ۲ سقاخانه در حرم برادر امام هادی علیه‌السلام در بلد ساخته و نصب کنند.

بر همین اساس، ساخت سقاخانه به ستاد بازسازی عتبات سمنان سپرده شد و هنرمندان کشورمان یکی از سقاخانه‌ها را ساخته و پس از پیکربندی اولیه، به منظور قلم‌زنی و سایر بخش‌های هنری از هنرمندان کشورمان دعوت کردند و به این ترتیب این سقاخانه تکمیل و تحویل تولیت حرم سید محمد علیه‌السلام شد.

به گفته عباس رضایی‌نسب، رئیس ستاد بازسازی عتبات سامرا و بلد، یکی دیگر از سقاخانه‌ها همچنان در حال ساخت است و خیران می‌توانند با مراجعه به سایت ستاد بازسازی عتبات برای تأمین هزینه‌های احداث این سقاخانه مشارکت کنند.

به گزارش فارس، در روزهای گذشته عملیات مقاوم‌سازی و طلاکاری گنبد حرم سیدمحمد علیه‌السلام نیز به ایران سپرده شد و طی تفاهم‌نامه بین مسؤولان ستاد بازسازی عتبات و تولیت این آستان، قرار است تا ۲ سال آینده گنبد حرم سیدمحمد علیه السلام طلاکاری شود. البته طلای مورد نیاز برای این اقدام توسط مسؤولان حرم و عراقی‌ها تأمین می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول