اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

نوری: برای تحصیل اتباع در کشورمان ۲۳ هزار کلاس درس نیاز داریم

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ۷۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در ایران گفت: برای تحصیل دانش‌آموزان اتباع در کشورمان، به ۲۳ هزار کلاس درس نیاز داریم که کمیساریای عالی پناهندگان تنها ۶۰۰ کلاس درس مورد نیاز آنان را تامین کرده‌ است.

نوری: برای تحصیل اتباع در کشورمان ۲۳ هزار کلاس درس نیاز داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از پاکدشت، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در آئین افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه پناهندگان که با مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و وزارت آموزش و پرورش در شهرستان پاکدشت برگزار شد اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی برای تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز زندگی پناهندگان بر اساس فرهنگ مردم، آموزه‌های دینی، توجه به سیاست‌های کشور و عمل به قانون اساسی گام‌های اساسی برداشته که نمود آن را در آموزش و پرورش به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی در احداث مدارس با کمیساریای عالی پناهندگان مشارکت کرده است به طور مثال در مدرسه‌ای که امروز در پاکدشت به بهره‌برداری رسید، از مجموع ۱۵۰میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، ۸۰ میلیارد توسط کمیساریا و ۷۰ میلیارد ریال از سوی وزارت آموزش و پرورش تامین شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای تحصیل ۷۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی که در کشورمان حضور دارند، به ۲۳ هزار کلاس درس نیاز داریم که کمیساریای عالی پناهندگان تنها ۶۰۰ کلاس درس مورد نیاز آنان را تامین کرده‌است.

نوری خاطرنشان کرد: علاوه بر فضای آموزشی مورد نیاز تحصیل دانش‌آموزان اتباع، معلمان نیز تلاش بسیاری انجام می دهند و تنها حقوق معلمان مورد نیاز اتباع سالانه بیش از ۴۵ هزار میلیارد ریال است که این امتیاز ویژه‌ای از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی به اتباع بوده که در مجامع جهانی باید به آن پرداخته شود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: این خدمات مستقیم، تنها بخشی از امتیازات نظام مقدس جمهوری اسلامی فقط در حوزه آموزش و پرورش است در حالی که این افراد در حوزه بهداشت و درمان، فرهنگ و هنر، اشتغال، توانمندسازی و بسیاری از زیرساخت‌های مورد نیاز نیز خدمات ویژه‌ای از ایران اسلامی دریافت می‌کنند و لازم است تا کمیساریای عالی پناهندگان توجه بیشتری به این حوزه داشته و زمینه را برای کیفیت بخشی به آموزش آنان فراهم کند.

وی ادامه داد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در عمل به تعالیم اسلامی و تأکیدات امام راحل و رهبر معظم انقلاب و سیاست های دولت سیزدهم در ارتباط مستحکم و بسیط با کشورهای جهان به ویژه همسایگان، خدمت ویژه و اثر بخش خود را به اتباع ارائه می‌کند و از نمایندگان کمیساریان عالی پناهندگان درخواست می‌شود تا این خدمات و هزینه های مستقیم و غیرمستقیم را به جهانیان منتقل کنند.

نوری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره دانش‌ آموزان شهید حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز گفت: استکبار جهانی تلاش دارد تا در دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی، دانش‌آموزان را هدف قرار دهد، غافل از این که دانش‌آموزان و معلمان همواره در صحنه دفاع از ارزش های نظام قرار دارند.

وی افزود: امروز دانش آموزان ایران با فراگیری علم و دانش و فعالیت در حوزه‌های فناوری‌های نوین، دستاوردهای عظیمی را به دست آورده اند که کسب ۲۰ مدال طلای المپیادهای علمی جهانی تنها بخشی از این افتخارات است.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: امروز با وجود تمام تحریم های ظالمانه استکبار جهانی، جمهوی اسلامی ایران در فناوری‌های نوین همچون نانو، بایو، سلول های بنیادین و انرژی های تجدید پذیر جزو ۱۰ کشور برتر جهان است و این امر ثابت می کند که معلمان کار خود را به درستی انجام داده و دانش آموزان نیز برای فتح قله های افتخار تلاش می کنند.

پایان پیام/ ت 41

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول