اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

حمایت ازدانش‌بنیان‌های توسعه‌دهنده روش‌ها و داروهای درمان ناباروری

در راستای اجرای «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» طرح‌ها و پروژه‌های دانش‌بنیانی که بتواند کشور را در این مسیر یاری کنند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

حمایت ازدانش‌بنیان‌های توسعه‌دهنده روش‌ها و داروهای درمان ناباروری

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ،ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش‌بنیان دارای طرح‌های فناورانه و نوآورانه در زمینه «داروها، فرآورده‌ها و روش‌های نوین در درمان ناباروری»، «تجهیزات مصرفی در درمان ناباروری» و «کیفیت‌افزایی خدمات و محصولات حوزه ناباروری»، حمایت خواهد کرد.

طرح‌های پیشنهادی شرکت‌های دانش بنیان و فناور برای «کسب دانش‌فنی»، «تولید بار اول» و «تجاری‌سازی و توسعه بازار» دارای عمق دانشی درحوزه زیست فناوری، برخوردار از TRL و MRL قابل قبول، برخوردار از زیرساخت تولیدی و یا امکان همکاری با شرکت‌های تولیدی حاضر در بازار (درصورت درخواست حمایت تولیدی) و برخوردار از بازار صادراتی در دو قالب «گرنت پژوهشی» و «تسهیلات تولیدی» در اولویت هستند.

چند سالی است آمارهایی از زبان مسوولان و کارشناسان شنیده می‌شود و متعاقب آن پیش‌بینی‌هایی می‌شود که آینده نه چندان مطلوبی را برای جمعیت ایران ترسیم می‌کند. رشد پایین کلی جمعیت در ایران در دو تا سه دهه گذشته و در عوض نرخ رشد فزاینده جمعیت سالمندان از جمله آنها است.

بر همین اساس دولت و مجلس چند سالی است که به فکر ترمیم این آمارها و اجرای طرح هایی برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند. ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز در همین راستا اقدام به دعوت از شرکت های فناور و دانش بنیان کرده است تا با ارائه طرح ها و خلاقیت‌های خود؛ گامی موثر در این مسیر بردارند و یاریگر کشور در این حوزه شوند.

مجموعه‌های متقاضی تا 30 آذرماه 1401 فرصت دارند طرح های خود را ارسال کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی https://biodc.isti.ir/ مراجعه کنید.

 

پایان پیام/

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول