اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

برگزاری ۱۵ یادواره شهدا در بشرویه

فرماندار بشرویه گفت: در راستای برگزاری کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید این شهرستان تاکنون بالغ‌بر ۱۵ یادواره شهدا برای اقشار مختلف در سطح شهرستان برگزار شده است.

برگزاری ۱۵ یادواره شهدا در بشرویه

علیزاده، فرماندار بشرویه، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: همچنان به مقام معظم رهبری فرموده‌اند، حقیقت شهادت، حقیقت عظیمی است و اگر این حقیقت توسط کسانس که در قبال شهدا مدیون هستند بزرگ و گرامیداشته شود به یقین تاریخ آینده بهره می‌برند، همچنان که تا به امروز از خون شهدا بهره‌مند شده‌ایم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم  رهبری در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: جایی که کوتاهی در این موضوع داشته‌ایم دشمن از آن بهره برده و در جنگ اخیر نیز این موضوع واضح و روشن است.

فرماندار بشرویه برگزاری کنگره شهدا یکی از درخواست‌های مردم ولایت‌مدار، دین‌دار و انقلابی مردم این شهرستان بوده است، یادآور شد: در دوران و زمانی مردم شریف بشرویه ۱۵۴ شهید تقدیم انقلاب کردند که جمعیت آن حدود ۹ هزار نفر بوده بنابراین حضور رزمندگان این شهرستان در جبهه‌های دفاع مقدس همیشگی و پایدار و مدام بوده است.

علیزاده با بیان اینکه از هشت ماه گذشته در راستای برگزاری سومین کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید این شهرستان برنامه‌ریزی شده است، افزود: در نخستین گام کمیته‌های مربوطه ذیل ستاد کنگره تشکیل شده و به طور مستمر اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

وی افزود: دیدارهای مختلف با مسولان شهرستان، استان، استان‌های همجوار و مسولان کشوری در راستای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این کنگره از اقدامات اولیه بوده است.

فرماندار بشرویه از برگزاری بالغ‌بر ۱۵ یادوراه شهدا برای اقشار مختلف ذیل این کنگره خبر داد و بیان داشت: برگزاری نمایش میدانی با عنوان آغازی بر پایان یکی از برنامه‌های خوب و سنگین در شهرستان بوده که بالغ‌بر ۳۰۰ نفر عوامل اجرایی ظرف مدت سه ماه تلاش توانستند در سه شب اجرای خود ۷ هزار مخاطب داشته باشند و به تبیین موضوع ولایت‌مداری بپردازند.

علیزاده تصریح کرد: در راستای اقدامتت پژوهشی انجام شده در ذیل برگزاری این کنگره بیش‌از یک‌هزار سند از خاطرات و وصیت‌نامه شهدا جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: تدوین چندین کتاب در حوزه شعر دفاع مقدس، حوزه کودک و کتاب صوتی با عنوان سبک بالان و سبک زندگی شهدا و توزیع ۴ هزار جلد دفتر با تصویر شهدای شاخص و بخشی از وصیت‌نامه شهدا از دیگر اقدامات فرهنگی بوده است.

فرماندار بشرویه با اشاره به اقدمات عمرانی صورت گرفته در راستای برگزاری این کنگره افزود: بهسازی و ساماندهی یادمان شهدای گمنام شهرستان با اعتبار تخصیص یافته از سوی استاندار، تعبیه المان شهدا در ورودی شهر بشرویه، بهسازی گلزار شهدای شهر بشرویه، کمک به روستائیان و عشایر با اجرای طرح هادی و اعزام ۷۵ هزار نفر در قالب گروه‌های جهادی از جمله این اقدامات بوده است.

علیزاده خاطرنشان کرد: راه‌اندازی سایت و کانال کنگره شهدا و انتشار ۵۰۰ اثر در فضای مجازی با عناوین شهدا، ایثار و فرهنگ شهادت از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول