اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

حضور فعالانه هنرمندان و سوغات گیلان در پانزدهمین جشنواره اقوام ایران

۶۰ نفر از هنرمندان گیلان در کنار برپایی سه غرفه سوغات محلی گیلان و پنج غرفه هنرهای صنایع‌دستی در پانزدهمین جشنواره اقوام ایران‌زمین و اقتصاد استان گلستان حضور فعالانه دارند.

حضور فعالانه هنرمندان و سوغات گیلان در پانزدهمین جشنواره اقوام ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پانزدهمین جشنواره اقوام ایران‌زمین و اقتصاد در استان گلستان در حال برگزاری است و هنرمندان استان نیز در این رویداد فرهنگی میراث محور، حضور فعالانه دارند.

در کنار هنرنمایی هنرمندان گیلان، غرفه‌هایی از سوغات محلی، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان نیز در جشنواره اقوام ایران‌زمین استان گیلان به معرض دید عموم گذاشته‌شده است.

 

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان در حاشیه برگزاری پانزدهمین جشنواره اقوام ایران‌زمین و اقتصاد به خبرنگار فارس گفته است: ۶۰ نفر از هنرمندان گیلان در این جشنواره هنرنمایی می‌کنند و در کنار آن سه غرفه سوغات محلی گیلان، پنج غرفه هنرهای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نیز در جشنواره حضور دارند.

 

وی در دیداری که در حاشیه این رویداد فرهنگی با اهالی هنر سنتی حاضر در جشنواره اقوام داشت، بیان کرد: هنر موسیقی و هنرهای سنتی گیلان ریشه در تاریخ دارد و حفظ این میراث معنوی و شناسایی این میراث ارزشمند و شناساندن این مواریث فرهنگی به مردم ایران و جهان از اهداف اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی گیلان است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان، همه مردم استان و مسئولین باید تلاش کنند تا این مواریث فرهنگی مورد شناسایی، معرفی و احیا قرار بگیرد.

به گزارش فارس، پانزدهمین دوره از جشنواره اقوام ایران‌زمین و اقتصاد در بخش‌های صنایع‌دستی، سوغات، موسیقی، گردشگری و بوم‌گردی، سیاه‌چادر و عشایر، روستاهای هدف گردشگری، غذاهای سنتی و بازی‌های بومی و محلی با حضور هنرمندان استان‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی‌شده است.

هنرمندان صنایع‌دستی ۳۱ استان کشور و همچنین ۲۱ گروه موسیقی سنتی و آیینی از ۹ استان در این جشنواره هنر خود را عرضه می‌کنند.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول