اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

سرانه فضای کتابخانه عمومی بوشهر پایین‌تر از استاندارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: سرانه فضا کتابخانه عمومی استان بوشهر ۲.۱ متر مربع برای هر ۱۰۰ نفر و این در حالی است که استاندارد این حوزه ۴ متر مربع تعیین شده است.

سرانه فضای کتابخانه عمومی بوشهر پایین‌تر از استاندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حیدر راهب امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌های مختلف به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۴ تا ۳۰ آبان در سطح استان بوشهر اجرا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اهمیت کتاب و کتابخوانی بیان کرد: سرانه فضای کتابخانه عمومی در جمهوری اسلامی رتبه نخست جهان اسلام است

وی از تدوین ۳۰۰ برنامه فرهنگی در هفته کتاب در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: برنامه‌های ویژه در نقاط مختلف استان اجرا می‌شود و در این راستا عضویت کتابخانه‌های عمومی از ۲۴ تا ۲۶ آبان رایگان است.

راهب از اجرای برنامه شاد در نوار ساحلی بوشهر خبر داد و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، برنامه شاد به مناسبت هفته کتاب در میدان رئیس علی دلواری بوشهر در زمینه‌های مختلف ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای ۷۶ کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی است گفت: از ۴۰ هزار نفر عضو این کتابخانه‌های عمومی ۶۰ درصد آنان کودکان هستند.

وی تعداد کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر را یک میلیون و ۲۰۰ هزار جلد در موضوعات مختلف دانست و خاطرنشان کرد: سرانه فضا کتابخانه عمومی استان بوشهر ۲.۱ متر مربع برای هر ۱۰۰ نفر و این در حالی است که استاندارد این حوزه ۴ متر مربع تعیین شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول