اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

خبر خوب| «ورزش زو» در خراسان‌جنوبی رونق می‌گیرد

رئیس هیئت کبدی خراسان‌جنوبی گفت: ظرفیت‌های مغفول مانده ورزش عجین شده با فرهنگ این خطه کشور، در دوره‌ جدید مدیریتی‌ احیا و شکوفا می‌شود.

خبر خوب| «ورزش زو» در خراسان‌جنوبی رونق می‌گیرد

مرتضی عربی‌آیسک‌، رئیس هیئت کبدی خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار  داشت: ورزش کبدی(زو) از پیشینه دیرینه‌ای در استان برخوردار و بعنوان یک بازی بومی و محلی در بسیاری از مناطق روستایی و عشایری رایج بوده است که می‌توان با برنامه‌ریزی و بهره‌گیری ظرفیت‌های مغفول مانده بستر مناسبی را برای توسعه این رشته ورزشی فراهم کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های راهبردی و سیاست های اجرایی پیش‌روی هیئت کبدی خراسان‌جنوبی افزود: ایجاد بستر مناسب اداری و ساختاری ارکان هیئت با بهره‌گیری از توانمندی جوانان و تجربه پیشکسوتان. تشکیل شورای برنامه‌ریزی و اتاق فکر  مبتنی بر بکارگیری کارشناسان حوزه‌های مختلف ورزشی اعم از اساتید دانشگاه، مربیان آموزش و پرورش، صاحب نظران جامعه ورزش کارگری، سازمان بسیج ورزشکاران، سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری، نخبگان و مدال‌آوران، باشگاه‌داران و روسای هیئت‌های شهرستانی از جمله اهداف کوتاه مدت هیئت است.

 رئیس هیئت کبدی خراسان جنوبی تصریح کرد: دادن حداکثری مسئولیت کمیته‌های مختلف هیات کبدی استان به روسای هیات‌های فعال شهرستانی، مربیان باتجربه، داوران خوش‌نام‌ و ورزشکاران مدال آور، برگزاری مجمع سالانه و تجلیل از مسئولان هیات‌های شهرستانها، مربیان، داوران، ورزشکاران و دست‌اندرکاران فعال این رشته ورزشی از دیگر برنامه‌های اجرایی مدنظر می‌باشد. 

عربی‌آیسک با تاکید بر توجه به حوزه آموزشی و پژوهشی‌ هیئت کبدی خراسان جنوبی یادآور شد: برگزاری دوره‌های داوری و مربیگری و ارتقای سطح درجه ۳ به ۲ و ۱، برگزاری کلاس‌های دانش‌افزایی و کارگاههای کم هزینه، تشکیل بانک اطلاعات مربیان، داوران، ورزشکاران و فعالان رشته کبدی، نهضت استعدادیابی و ساختار بدنی از سنین پایین در مدارس ابتدایی و نوجوانی در مقاطع دبیرستان از اولویت‌های‌ فراموش‌ شده این هیئت است.

وی خاطرنشان کرد: رایزنی با فدراسیون کبدی و اداره‌کل ورزش و جوانان برای اعزام داوران و مربیان فعال هیات کبدی خراسان جنوبی به دوره‌های آموزشی تخصصی در تهران و سایر استان های کشور، برنامه‌ریزی برای حضور مربیان و داوران تیم‌های ملی در مرکز استان و شهرستانها. ایجاد فرصت برای حضور داوران و مربیان کبدی استان در مسابقات قهرمانی منطقه‌ای و کشوری از دیگر برنامه‌های پیش‌روی هئیت می‌باشد.  

رئیس هیئت کبدی خراسان‌جنوبی با اشاره به طرح‌ها و فعالیت‌های ورزشی مورد توجه خود گفت: اجرای آمایش سرزمینی و منطقه‌ای با توجه به پتانسیل و قابلیت‌های هر شهرستان در رشته‌های متنوع کبدی(ساحلی، سالنی، چمنی)، برگزاری مسابقات استعدادیابی بصورت مشارکتی با همکاری نهادهای همسو با فعالیت‌های ورزشی اعم آموزش و پرورش، موسسات اموزش‌عالی، بسیج ورزشکاران، ورزش کارگری و شهرداری‌ها،  برنامه‌ریزی و تدوین مناسبات بین‌المللی شهرستانهای‌ مرزی استان با ایالت‌های هم‌مرز با کشور افغانستان به منظور برگزاری مسابقات قهرمانی و اردوهای تیم ملی کبدی ازجمله برنامه‌های کوتاه  پیش‌رو است.

عربی‌آیسک‌ از برنامه‌ریزی و هماهنگی با فدراسیون کبدی برای میزبانی مسابقات قهرمانی کشوری و منطقه‌ای به میزبانی خراسان‌جنوبی در آینده نزدیک خبر داد و متذکر شد: حمایت معنوی و مالی از مربیان، داوران و ورزشکاران مدال آور در پایان هر فصل در مراسمی با حضور مسئولان اداری و ورزشی نیز از جمله برنامه‌های شش‌ماهه دوم مدنظر امسال می‌باشد.

وی با تاکید بر تعاملات دو سویه و انعقاد تفاهم‌نامه‌های بین‌بخشی هیئت کبدی با نهادهای فرابخشی کشوری و منطقه‌ای اظهار داشت: بومی‌سازی تفاهم‌نامه‌های وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون با دیگر وزارت‌خانه‌ها، ادارات، سازمانها، موسسات و نهادهای نظام، انعقاد تفاهم‌های مستقل و بین‌بخشی با سازمان آموزش و پرورش، دانشگاهها، شهرداری، بسیج، ورزش کارگری و ... به منظور برگزاری مسابقات قهرمانی، استعدادیابی و اعزام به رویدادهای ورزشی منطقه‌ای و کشوری مورد توجه می‌باشد.

رئیس هیئت کبدی خراسان جنوبی افزود: انعقاد تفاهم‌نامه با باشگاههای ورزشی بخش خصوصی برای تشکیل تیم‌های ورزشی و دوره‌های آموزشی و  معرفی مربیان فعال رشته کبدی به باشگاه ‌های ورزشی برای استعدادیابی و جذب ورزشکاران علاقمند مورد تاکید است.

عربی‌آیسک‌ با اشاره به مدیریت مالی و هزینه‌های سرمایه‌ای هیئت کبدی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: رایزنی‌های مستمر و پیگیرهای‌ نتیجه‌بخش با نهادهای بالادستی همچون فدراسیون کبدی، اداره‌کل ورزش و جوانان، حوزه‌های مختلف استانداری، میراث‌فرهنگی و گردشگری، برنامه‌ و بودجه، ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری به منظور جلب حمایت‌های معنوی، تجهیزاتی و مالی مورد تاکید است 

وی یادآور شد: رایزنی و ملاقات‌های حضوری با متولیان بخش خصوصی، شرکت‌های تولیدی و کارخانجات برنددار‌ استانی و فرا‌ منطقه‌ای به منظور جذب اسپانسر ورزشی و گزارش سرمایه‌‌ای و هزینه‌ای هیات کبدی در پایان هر فصل و شفاف‌سازی مالی توسط خزانه‌دار هیات مدنظر خواهد بود.

رئیس هیئت کبدی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبارات مالی و اقلامی جذب شده از فدراسیون واداره‌کل ورزش و جوانان در راستای کمک‌های مالی به هیات‌های کبدی شهرستانها براساس مولفه‌های عملکردی و بیمه‌ای و پاداش جذب اسپانسر ورزشی به همکارانی فعال در این حوزه تخصیص می‌یابد.

عربی‌آیسک‌ گفت: ظرفیت‌های مغفول مانده بسیاری در این خصوص در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی وجود دارد که باید در دوره جدید اقداماتی برای بالفعل کردن آنها صورت گیرد.

وی استقلال هیئت‌های کبدی شهرستان‌های خراسان‌جنوبی در مباحث مالی و مدیریتی را از دیگر برنامه‌های خود دانست و بیان کرد: با همکاری هم دیگر باید کبدی استان را به جایگاه واقعی آن در کشور برسانیم و در دوره جدید مدیریتی تلاش خواهیم کرد تا از پیشران‌های اقتصادی موجود در استان و همچنین کمک بخش خصوصی برای توسعه این رشته ورزشی استفاده بهینه شود. 

به گزارش خبرگزاری فارس، مجمع عمومی انتخاب رئیس هیئت کبدی خراسان‌جنوبی با حضور عباس اورسجی‌،  محمدحسین خسروی اداره‌کل ورزش و جوانان و نمایند‌های مربیان، داوران، ورزشکاران، باشگاه‌دارن، ورزش دانشجویی، دانشگاهی، کارگری، شهرداری و سازمان بسیج ورزشکاران برگزار شد که مرتضی عربی آیسک برای مدت چهار سال به عنوان رییس هیات کبدی خراسان جنوبی‌ انتخاب شد و در این مجمع ریحانه غلامی به عنوان نایب رییس، محمد ابراهیم نصرآبادی خزانه دار، ریحانه واله کارشناس خبره، زهرا رضایی ملکوتی به عنوان عضو هیات رییسه خانم و منصوره رضایی به عنوان بازرس هیات کبدی رائ‌ اعتماد گرفتند.

انتهای پیام/۶۹۰۱۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول