اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فرهنگ جهاد و شهادت به درستی به نسل جوان منتقل نشده است

مسئول ستاد نخستین یادواره شهدای یکهزار شهید سیستانی گلستان گفت: متاسفانه رزمندگان، ایثارگران و مجموعه فرهنگ و رسانه نتوانسته‌اند فرهنگ جهاد و شهادت را به نسل جدید و جوان به خوبی انتقال دهند.

فرهنگ جهاد و شهادت به درستی به نسل جوان منتقل نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، دادخدا اصغری عصر روز پنجشنبه در مراسم نخستین یادواره هزار شهید سیستانی و گرامیداشت چهار هزار شهید استان گلستان در حسینیه سیستانیهای گرگان اظهار کرد: امروز بزرگترین و تاثیرگذارترین کار فرهنگی برای دوام و ماندگاری سیره شهدا گرامیداشت یاد و خاطره شهدا است.شهدا رسالت بزرگی را بر عهده ما قرار دادند تا اهداف، آرمان و سیره و روش انها را به نسل اینده منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: احساس بر این است که رزمندگان، ایثارگران، مجموعه فرهنگ و رسانه، هنرمندان نتوانستند بخشی کوچکی از دین خود رانسبت به ترویج و انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل بعد و جوان ادا کنند.

مسئول ستاد اولین یادواره هزار شهید سیستانی گلستان خاطرنشان کرد: در نخستین یادواره شهدای هزار شهید سیستانی گلستان تلاش کردیم تا از ظرفیت عظیم و مغفول مانده اقوام که سبب تحکیم و وحدت بین اقوام بوده استفاده کنیم. در این یادواره دانش اموزان و دانشجویان را به میدان اورده و با واگذار کردن مسئولیتی در این یادواره تلاش کردیم تا انها با شهدا بیشتر انس گرفته و نزدیک شوند.

وی ادامه داد: واگذار کردن مسئولیت اجتماعی به دانش اموزان و دانشجویان در این یادواره سبب می شود تا انها به این درک برسند که این شهدا در ان زمان احساس مسئولیت کرده و برای دفاع از کشور و مردم خود جان خود را نثار انقلاب کردند.

اصغری با اشاره به اینکه این یادواره نسبت به دیگر یادواره های شهدای برگزار شده متفاوت است گفت: آغاز این یادواره در سالروز مبعث پیامبر اکرم(ص) بوده و طی این هشت ماه تلاش کردیم تا با تولید محتوا در فضای مجازی، مردم به ویژه نسل جوان با سیره، روش، چهره و وصیت نامه این شهدا آشنا شوند و امروز مراسم اختتامیه این یادواره با حضور سردار معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در حسینیه سیستانیها به پایان می رسد.اولین یادواره هزار شهید سیستانی استان گلستان یک الگو و مدل جدید برای معرفی شهدا است.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر دشمنان در کشور ایران اسلامی بیان کرد: کار فرهنگی بزرگی توسط دانش اموزان، نوجوانان و جوانان ایران اسلامی با نام سلام فرمانده در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برگزار شده که بازتاب ملی و بین المللی داشت و دشمن با مشاهده این بازتاب از همین نسل و عدم اگاهی انها برای ایجاد چالش در کشور استفاده کرد.هر زمان ما در هر موضوع و حوزه غفلت کردیم متاسفانه دچار مشکل شدیم اما برای ثبات و جریان سازی نظام جمهوری اسلامی باید چنین اتفاقاتی در کشور رخ دهد تا مردم و نسل جوان وارد میدان شوند و به دشمنان ثابت کنند که همیشه پشتیبان نظام جمهوری اسلامی هستند.

مسئول ستاد نخستین یادواره هزار شهید سیستانی استان گلستان ابراز کرد: یادواره شهدا جای سیاست بازی نبوده و در این یادواره نگاه ما قومیتی نیست و با هدف وحدت بین اقوام و شناخت و معرفی شهدا برگزار کردیم.هیچ پست و جایگاهی بالاتر و والاتر از جایگاه شهدا و خانواده های انها نیست.

 

 

جهاد تبیین و بصیرت افزایی در مسیر وحدت اقوام از اهداف مهم برگزاری یادواره شهدای سیستانی‌های گلستان است

حجت الاسلام حسینعلی دشتی زاده امام جمعه موقت خان ببین نیز اظهار کرد: امروز ایران اسلامی و جمهوری اسلامی حرم آل محمد(ص) بوده و مردم، مسئولان، سرداران و غیره دو موضوع ولایت و وحدت و یکپارچگی به عنوان دو خط قرمز ترسیم نموده و هرکس از مسیر ولایت و وحدت و یکپارچگی بین اقوام لدول کند از ما نبوده و منافق است.

وی تصریح کرد: نوکران اجاره ای صهیونیست و استکبار جهانی این دو خط قرمز را مورد تهاجم قرار داده و سیستانی های سرزمین سیستان و استان گلستان با صدای رسا اعلام می کند ما بین شیعه و سنی و اقوام مختلف هیچ فرقی نگذاشته و همه ما بردارانه در کنار هم با وحدت و همدلی زندگی می کنیم.

امام جمعه موقت خان ببین با اشاره به مظلومیت شهید علی وردی خاطرنشان کرد: طلبه شهید علی وردی مانند میثم تمار با وجود چندین ساعت شکنجه، به ولی خود اهانت نکرد و مظلومانه و غریبانه به شهادت رسید.اگر تاریخ امام حسین(ع) زنده شود شمرهای زیادی نمایان خواهد شد.

وی بیان کرد: برگزاری یادواره شهدا باعث اگاهی و زنده و پویایی ما شده و راه را بما نشان می دهد و یاداوری می کند که وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کرده و از هم جدا نشویم.

حجت الاسلام دشتی زاده گفت: مردم سیستانی و غیرسیستانی از اقوام مختلف کرد، لر، ترک، فارس، بلوچ و غیره در حسینیه سیستانیها که بنام نامی امام حسین(ع) احداث شده در شهردارالمومنین گرگان یکصدا با هم فریاد می زنند: مرگ بر آمریکا.

 

 

انقلاب اسلامی در تاریخ معاصر نمونه عملی استکبار ستیزی در جهان است

جمشید قائم مقام معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان ازادشهر و برادر دو شهید نیز در اولین یادواره هزار شهید سیستانی استان گلستان اظهار کرد: ایران اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران پرچمدار فرهنگی ایثار و شهادت در جهان بوده و در سایه سار امنیت و اقتدار پرچمدار استکبار ستیزی در عالم دنیا است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در تاریخ معاصر نمونه و الگوی عملی استکبار ستیزی در جهان بوده و این را در هشت سال دفاع مقدس به وضوح نشان داد.
برادر دو شهید خاطرنشان کرد: سلاح ما در طول پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس وحدت و ولایت مداری بوده و هشت سال دفاع مقدس الگوی پاک و موفق ترین و عملی ترین جهاد در جنگ ها است.

وی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان از اقوام مختلف لر، ترک، فارس، بلوچ، ترکمن و غیره در یک سنگر در کنار برای دفاع از ارمان های نظام جمهوری اسلامی و ایجاد امنیت جنگیدند و در راه دین خدا مردانه ایستادند.

قائم مقام گفت: ما‌ملت شهادتیم و برای حفظ آرمان های انقلاب و شهادت تا آخر ایستادیم.جوانان مدافعان حرم، فرهنگ غیرت، ایثار و شهادت را به همه نشان دادند و ثابت کردند که فرهنگ جهاد و شهادت هنوز در کشور جاری و ساری است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول