اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

شهید سیرت‌نیا یک مجاهد فرهنگی در جهاد تبیین بود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه انسان مؤمن از هرچه دارد برای دین خدا سرمایه‌گذاری می‌کند، گفت: شهید سیرت‌نیا یک مجاهد فرهنگی در جهاد تبیین بود تا تا با بصیرت و تبیین درست فضای مسموم آن دوران را از شبهه و فتنه پاک کند.

شهید سیرت‌نیا یک مجاهد فرهنگی در جهاد تبیین بود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری عصر امروز در هفتمین یادواره گرامیداشت علمدار جبهه فرهنگی شهید مدافع حرم سید اسماعیل سیرت‌نیا در گلزار شهدای رشت اظهار کرد: شهید سیرت‌نیا از دوستان قدیمی و خوب من بوده که روح بزرگ و فهم دقیقی از مبانی داشتند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۴ سال با شهید سیرت‌نیا رفاقت داشت، گفت: این شهید بزرگوار بسیار مهربان بود و همیشه رفاقت‌ها را پابرجا نگه می‌داشت و به دیگران خیر می‌رساند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به آیات قرآن کریم درباره شهدا بیان کرد: یکی از آیات برجسته قرآن در این خصوص این است که خداوند پر قرآن بسیار قوی و واضح اعلام می‌کند که «من خریدار مؤمنان هستم و مشتاق چنین انسانی هستم.»

حاج علی اکبری با بیان اینکه انسان مؤمن از هرچه دارد برای دین خدا سرمایه‌گذاری می‌کند، تصریح کرد: انسان مؤمن در ۲ مرحله تعریف می‌شود، اول کسی که از ایمان خود برای زندگی خود بهره می‌برد و گروهی از مؤمنین که در سیر ایمانی خود به درجه‌ای می‌رسند که برای ایمان خود حاظرند هرچه دارند تقدیم کنند، خداوند گروه نخست را نیز دوست دارد اما گروه دوم مورد عنایت خاص الهی هستند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم گروه دوم از مؤمنان را با عنوان جهادگران معرفی می‌کند، گفت: این جهاد گاهی علمی فکری، سیاسی، نظامی و گاهی جهاد در میدان است که در همه اینها مؤمن از وقت و زمان و عمر و آبروی خود جهاد می‌کند که خداوند به این گروه‌ها از جهادگران برتری بخشیده است.

 

حاج علی اکبری با بیان اینکه رفتن شهدای مدافع حرم به سوریه برای دفاع و ترک خانواده یک درک و بصیرت عمیق می‌خواهد، تصریح کرد: زمانی بود که سر زبان‌ها افتاده بود که شهدای مدافع حرم بخاطر پول برای دفاع به سوریه می‌روند، اما رهبر انقلاب در وصف این شهدا فرمودند که اگر اینها در سوریه داعش را مهار نمی‌کردند ما باید در شهرهای خود با داعش مقابله می‌کردیم که نمونه آن را در شاهچراغ دیدیم.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم در غربت و مظلومانه شهید شدند، گفت: هدف اصلی داعشی‌های آمریکا ساخته، ایران بود؛ آن وقت حاج قاسم دلاور که وقتی نامش می‌آیند قلب انسان روشن می‌شود، همراه با بچه‌های غیور و‌ مؤمن مدافع حرم برای دفاع از مرز و بوم ایران داعش را در خارج از ایران نابود می‌کند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه شهید سیرت‌نیا یک مجاهد فرهنگی در جهاد تبیین بود، افزود:  تمام فکر این شهید بزرگوار مراسم گرفتن برای شهدا بود، او می‌دانست اگر جامعه‌ای شهید شناس باشد قطعاً تأثیرگذار خواهد بود.

حاج علی اکبری با اشاره به فضای غبارآلود جامعه در فتنه ۸۸ بیان کرد: شهید سیرت‌نیا با بصیرت و سر از پا نشناخته پا به میدان گذاشت و خط شکن و مه‌شکن بود تا با بصیرت و تبیین درست فضای مسموم آن دوران را از شبهه و فتنه پاک کند.

وی با بیان اینکه امثال سید اسماعیل‌ها که از همین شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت تا شهدای دفاع مقدس و شهدای سلامت همه اهل راز و رفاقت با خداوند بودند، گفت: همه این شهدا اهل توبه و نماز و رکوع و همگی اهل روضه و مسجد بودند و در این مساجد تربیت شدند، مجاهدان بزرگ ما بچه‌های مسجد هستند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول