اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اژه ای: فعالان اقتصادی بدون لکنت نقدها و اشکالات قوه قضائیه را بیان کنند

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه در سفر به هر استان از فعالان اقتصادی می‌خواهم بدون لکنت زبان نقدها و اشکالات قوه قضائیه را بیان کنند، گفت: نقدهای وارده به دستگاه قضا در مسائل مرتبط با اقتصاد و تولید را به صورت جدی به ما مطرح کنید.

اژه ای: فعالان اقتصادی بدون لکنت نقدها و اشکالات قوه قضائیه را بیان کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، امروز پنجشنبه ۱۹ آبان در دیدار با صنعتگران، کارآفرینان و فعالان شرکت‌های دانش بنیان خراسان جنوبی اظهار کرد: قول می‌دهم که نهایت تلاش و کوشش خود را برای رفع مسائل و مشکلات کارآفرینان به ویژه مسائل حقوقی آنها خواهیم داشت.

وی با اشاره به کمبود نقدینگی در بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات، افزود: سوال اینجاست از مجموع درآمدهای خراسان جنوبی چه میزان به خود استان برمی‌گردد که پاسخ به این سؤال می‌تواند در راستای حل برخی از مشکلات اقتصادی کمک می‌کند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به مشکلات زیرساختی در خراسان جنوبی افزود: اگر از آب‌های ژرف و زیرزمینی بیش از حد استفاده کنیم یک مشکل ایجاد می‌شود و اگر استفاده نکنیم آب‌های فعلی جوابگوی کشاورزی و تولید نیست که راهکار این موضوع باید به صورت عقلانی و منطقی مطرح شود.

وی به پیشنهاد کارآفرینان در مورد اینکه تضمین از خود پروژه گرفته شود، یادآور شد: باید نفع بانک‌ها و تولیدکنندگان به صورت همزمان و توامان حفظ و مدنظر قرار گیرد.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه کارآفرینان خراسان جنوبی به عنوان دلسوزان جامعه باید برای بهبود زیرساخت‌ها چاره جویی کنند، تصریح کرد: چند دهه است که حرف از کاهش تصدی گری دولت می‌زنیم و بیش از یک دهه بیان می‌شود که دولت در عرصه اقتصاد و صنعت باید تنها نقش نظارت و حمایت دشته باشد، اما این موضوع را چگونه می‌توانیم عملیاتی کنیم؛ باید خود راهکار دهید.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه فعالان بزرگ صنعتی و تولید خراسان جنوبی باید ببینند در زمینه ارتقاء استان در حوزه زیرساختی چه اقدامی می‌توانند انجام دهند، افزود: در جلسات با کارآفرینان و صنعتگران بیش از آنکه از تعریف قوه قضائیه و رئیس دستگاه استقبال کنم، مشتاق شنیدن نقدها و راهکارهای جدید هستم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه در سفر به هر استان از فعالان اقتصادی می‌خواهم بدون لکنت زبان نقدها و اشکالات قوه قضائیه را بیان کنند، اظهار کرد: نقدهای وارده به دستگاه قضا در مسائل مرتبط با اقتصاد و تولید را به صورت جدی به ما مطرح کنید.

اژه‌ای بیان کرد: ممنوع الخروجی افراد نباید به گونه‌ای باشد که به محض ورود به فرودگاه فرد متوجه ممنوع الخروجی خود شود؛ علی رغم همه هشدارهایی که داده‌ام باز هم در این زمینه در قوه قضائیه مشکلات و مسائل داریم که باید رفع شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: مواردی بوده که فرد برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین رفته ولی در مرز متوجه ممنوع الخروجی خود شده که این پسندیده نیست و از قبل باید به او اطلاع داده شود.

اژه ای گفت: همچنین به دنبال راهکارهایی هستیم که میزان مسدود کردن حساب‌ها نیز به حدأقل رسیده و البته حقوق دو طرف ماجرا نیز مراعات شود.

وی اظهار کرد: از طریق مجلس و دولت پیگیر هستم که مسئله کارشناسی در حوزه واحدهای تولید و اقتصادی یک سر و سامان بهتری داده شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه اطاله دادرسی و روند کند رسیدگی به پروندهای موجود در دادگستری‌ها یکی از گلایه‌های همیشگی مردم از قوه قضائیه است، خاطرنشان کرد: این موضوع به تعداد قاضی، مسئولیت و علم و تخصص قاضی و تعداد کارکنان ما بستگی دارد.

اژه‌ای با اشاره به اینکه در گذشته بسیاری از مسائل به صورت کدخدا منشی حل می‌شد، بیان کرد: در هر صنفی چند نفر با تجربه انتخاب شوند تا در صورت به وجود مشکلات و اختلافاتی در همان صنف بتوانند اختلافات موجود را قبل از شکایت و طرح دعوا در دستگاه قضاء با صلح و سازش حل و فصل کنند.

رئیس قوه قضائیه خطاب به کارآفرینان، افزود: نیاز نیست برخی از مسائل را به دستگاه قضا اجرا دهیم؛ بلکه با همین صلح و سازش و بخشیدن‌ها قابل رفع است.

وی با اشاره به طرح «به عشق حسین می بخشم» یادآور شد: اختلافات و مشکلاتی که با صلح و سازش و گذشت حل می‌شود، زمینه رضایت قلبی دو طرف دعوی را به وجود می‌آورد و مشکلات نیز زودتر و سریع‌تر رفع می‌شود.

انتهای پیام/۳۶۳۵/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول